نسخه چاپی

تهران؛ پرمخاطره ترین پایتخت دنیا

معاون بحران و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور با بیان اینكه 23 مورد از بلایای طبیعی دنیا در ایران تجربه شده است گفت: ایران در ردیف 43 كشور در معرض مخاطره دنیا قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حمید رضا خانگهˈ در نخستین کارگاه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایای مازندران در ساری با اشاره به اینکه 97 درصد کشور ما در معرض زلزله بیش از هفت ریشتر قرار داد افزود: ما هر ساله در کشور شاهد لرزش های زلزله ای هستیم.

وی تقاضای سلامت را مهمترین مطالبات مردم در زمان بروز حوادث دانست و بیان کرد: یادگیری اصول و کمکهای اولیه توسط افراد و خانواده ها، آموزش توسط صدا و سیما و تبیین خطرهای ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای آمادگی در مواقع بحران ضروری است.

معاون مرکز مدیریت حوادث کشور تهران را به عنوان پرمخاطره ترین پایتخت دنیا عنوان کرد و گفت: تهران دارای دو گسل حساس است که باید آن را جدی بگیریم.

خانگه با بیان اینکه هر لحظه باید در انتظار وقوع بحران ها و حوادث طبیعی در تهران باشیم افزود: در صورت وقوع بلایای طبیعی بزرگی مانند زلزله، 680 هزار مرگ در تهران بزرگ پیش بینی می شود.

وی بیشترین علت مرگ و میر در طول تاریخ کشور را خشکسالی و زلزله دانست و بیان کرد: استان ها باید برای مقابله با این بلایای طبیعی آماده باشند.وی با تاکید بر اینکه بیمارستان ها باید با دقت و ظرافت ساخته شوند، گفت :اولین مراجعه مردم بعد از حوادث به بیمارستان ها است که باید در ساخت آن دقت بیشتری صورت گیرد.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...