نسخه چاپی

اعتراضات نتیجه داد؛ دولت یمن بركنار شد

منابع خبری با اعلام بركناری دولت یمن تاكید كردند كه رییس جمهور این كشور، پیشنهاد جدیدی برای حل بحران ارایه كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، خبرگزاری یمنی "سبا" اعلام کرد: نشست کمیته ملی فراگیر که امروز در کاخ ریاست جمهوری به ریاست عبدربه منصور هادی، رییس جمهور یمن برگزار شد، پیشنهاد شورای ملی ریاست مامور به مذاکره با عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصار الله را تصویب کرد؛ پیشنهادی که از سوی انصار الله مورد مخالفت قرار گرفت.

در این نشست یحیی علی الراعی رییس مجلس نمایندگان، محمد سالم باسندوه نخست وزیر، عبدالرحمن محمد علی عثمان رییس شورای مشورتی، اعضای پارلمان، وزرا، اعضای شورای مشورتی و رهبران و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی، گروه ها و نیروهای ملی و نهادهای جامعه مدنی و شخصیتهای اجتماعی و جمعی از مسوولان در دولت حاضر بودند.

یک مقام شرکت کننده در این نشست گفت: عبدربه منصور هادی، رییس جمهور یمن، نشست را با طرح یک پیشنهاد جدید برای حل بحران به پایان رساند؛ این پیشنهاد را شورای ریاست که مسؤولیت مذاکره با حوثیها را به عهده گرفته بود، ارائه کرده است.

این مقام مسوول در گفت وگو با خبرگزاری فرانس پرس اظهار داشت که مهمترین بخش این پیشنهاد، تشکیل دولت وحدت ملی جدید مبتنی بر شایسته سالاری با مشارکت حوثیها و جنبش جنوب است و یک هفته دیگر شخص مکلف به تشکیل دولت جدید تعیین می شود.

همچنین مطابق این پیشنهاد، افزایش نرخ فراورده های نفتی تعدیل می شود و به مقدار 500 ریال یمنی معادل یک چهارم آن، کاهش یابد.

در این پیشنهاد همچنین از حوثیها خواسته شده تا چادرهای تحصن ها را برچینند و از استان عمران در شمال صنعا عقب نشینی کنند و درگیری در الجوف را به پایان برسانند.

بنا به گفته منابع سیاسی، فرستاده عبدربه منصور هادی همچنان در نزد حوثیها در صعده در شمال یمن به سر می برد و درباره همین پیشنهاد با حوثیها در حال مذاکره است.

در همین حال سخنگوی جنبش انصار الله، ضمن اعلام مخالفت با طرح پیشنهادی رییس جمهور، آن را تلاشی برای فرافکنی خواسته‌های به‌حق مردم یمن دانست و تاکید کرد: ما همچنان در کنار انقلاب مردم یمن، درصدد تحقق خواسته های مشروع و عادلانه ملت هستیم.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...