نسخه چاپی

قلعه نویی در گفتگو با نما:در خانه اهل بیت بروی دست خالی برنمی گردی/پیگیری میكنم تا نكونام 6سال محروم شود

عکس خبري -قلعه نويي در گفتگو با نما:در خانه اهل بيت بروي دست خالي برنمي گردي/پيگيري ميکنم تا نکونام 6سال محروم شود

سرمربی استقلال گفت:به نظرم حكمی كه به نكونام دادند خیلی كم بود. قانون باید او را حداقل 2 و حداكثر 6 سال محروم می‌كرد تا با آبروی مردم بازی نكند.من شكایت خود را ازطریق دادسرا پیگیری می‌كنم تا این حكم علیه او صادرشود.

به گزارش نما ،امیر قلعه نویی آن قدر با استقلال در لیگ چهاردهم خوب نتیجه گرفت تا اینکه توانست طبق آمار بهترین شروع فصل این تیم را در لیگ برتر از آن خود کند اما مدت‌هاست که حواشی زیادی در مورد قلعه نویی وجود دارد. اینکه عده‌ای او را یک شاهینی می‌دانند و می‌گویند او یک استقلالی واقعی نیست. یکی دیگر از حواشی که درخصوص سرمربی استقلال وجود دارد این است که او در زمان هدایت تیم‌های دیگر زمانی که تیمش برنده بازی می‌شده، شادمانی خود را مخفی نمی‌کرده است ، اما الان در استقلال.... با توجه به همه این موارد ذکر شده به سراغ سرمربی استقلال رفتیم تا گفتگویی ویژه با سرمربی  استقلال داشته باشیم.

برخی  شما را فرزند مکتب شاهین می دانند ، این را قبول دارید؟
 اگرقلعه نویی لیاقت داشته باشد که بازیکن متکب شاهین باشد که خیلی خوب است. ولی من خوشحالم فوتبالم را از راه آهن شروع کردم. در باشگاه شاهین 4 سال بودم ولی 15،16 سال در استقلال بودم. وقتی در استقلال بودم پیشنهادهای آنچنانی به من شد. از سپاهان زمان فیروز کریمی پیشنهاد داشتم. پاس زمان فیروز کریمی من را می‌خواست. باشگاه کشاورز پیشنهاد داد ولی من در استقلال ماندم. آنهایی که انتقاد می‌کنند که من مال مکتب شاهین هستم خودشان آخر فوتبال‌شان رفتند و جای دیگری بازی کردند. مکتب شاهین هم مکتب بزرگی است.

اما خیلی از منتقدان شما می گویند زمانی که شما با تیم های دیگر مقابل استقلال امتیاز می گرفتید خیلی خوشحال می شدید؟
مگر خوشحالی ایراد دارد . پیش از این هم گفتم که در پایان لیگ هشتم کاری کردند که نتوانستم در استقلال بمانم. به ناچار به پیشنهاداتم فکر کردم و به تیم دیگری رفتم. کسب امتیاز مقابل استقلال که همیشه جزو تیم‌های مدعی بوده اهمیت زیادی داشت. وقتی موفق شدم از این تیم بزرگ امتیاز بگیرم باید خوشحال باشم.

درباره سابقه همکاری‌تان با مدیران اصفهانی چه دارید بگویید؟
اصفهانی‌ها کلا که آدم‌های خیلی خوبی هستند. آنها مدیران خوبی هم هستند. وقتی مدیران زیادی از اصفهان در کابینه و دولت حضور داشته‌اند دوران خوبی برای مملکت رقم خورده است و این نشان از خوبی اصفهانی هاست.

اما بحث ما بیشتر روی فوتبال است و با سیاست و مملکت کاری نداریم؟
در بحث فوتبال هم رییس سازمان لیگ اصفهانی است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و استقلال اصفهانی هستند. طبیعتا در این شرایط فوتبال روزهای خوبی خواهد داشت. خدا دکتر اسلامیان را خیر بدهد که بنیانگذار روش خوبی از باشگاه‌داری بود. من به او ارادت خاصی دارم و درباره مسائل زندگی هم از این مدیر مشورت می گیرم. نگاه او نسبت به ورزش 10 سال جلوتر است.

درباره ساختار باشگاه سپاهان که شما روزی سرمربی آن بودید وضع به چه شکل است؟
 خیلی باشگاه‌ها بودند که شاید قدمت‌شان بیشتر بوده ولی سپاهان مکتب اثرگذاری است.آن زمان که من در بازی‌های آسیایی سرمربی سپاهان بودم 40 درصد مدال‌های آسیایی مال سپاهان بود.امیدوارم ذوب‌آهن و سپاهان به آن حالتی که زمان ما بود برسد. این را به استاندار گفتم همه فکر می‌کردند آن سالها خیلی هزینه کردیم ولی با ساکت مدیریت هزینه کردیم. با 13 بازیکن قطع همکاری کردیم و به جای آنها 6 بازیکن با همان پول آوردیم.

2 قهرمانی شما استقلال و سپاهان در مشهد و جوار بارگاه امام رضا(ع) بوده، گویا شما ارادت ویژه ای به امام هشتم دارید؟
یک بازی در یک جایی سال‌ها قبل من به رمضانی گفتم چشمت را ببند و گنبد بارگاه آقا امام رضا(ع) را  در شلوغی 25 هزار نفری در نظر بگیر. او در جریان است. حالا بعدا می‌گویم چرا این حرف را زدم. چند سال بعد سال 88، لیگ هشتم و در کنار امام هشتم قهرمانی را به دست آوردیم. خدا را دیگر چگونه باید دید.همین مجید بصیرت شاهد زنده است. همان جا با سپاهان یک قهرمانی دیگر به دست آوردیم. در خانه اهل بیت بروی دست خالی برنمی گردی.

آیا خانواده‌‌تان دوست دارند روزی دوباره به اصفهان بازگردند؟
اتفاقا خانم من صرف نظر از بحث کاری‌ام همیشه می‌گوید اگر قرار باشد یک روز در تهران نباشیم در اصفهان زندگی کنیم.ا و به خوبی از اصفهان یاد می‌کند و دوست دارد روزی به این شهر برگردیم. اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران است اما جاهای خوبی دارد که اماکن مذهبی‌اش است. با این وجود اصفهان همه جایش قشنگ است.

شما هر جا بودید موفق بودید دلیل چیست؟
حس مسئولیت هست که آدم دوست دارد هر جا باشم آن تیم موفق باشد. من هنوز استقلال اهواز و مس کرمان را فراموش نکردم. مردم اصفهان هم همین طور هستند. خاطرات خوبی در اینجا داشتم. زمانی‌ که براگا در الجزیره بود هم قهرمان لیگ برتر و هم جام حذفی شد. الجزیره دو تا جام قهرمان بود و در دو بازی با سپاهان به این تیم 9 گل زدیم. آن سپاهان خیلی خوب بود. سرمربی تیم بودم ولی به عنوان یک طرفدار از آن فوتبال لذت می‌بردم.»

چه آرزویی برای استقلال و سپاهان دارد؟
 هر دو تیم لیاقت قهرمانی در آسیا را داشتند. دو سال پیش هم با استقلال می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم ولی متاسفانه چند بازیکن را از دست دادیم. در بازی تک حذفی با تیم الشباب که مربی‌اش در کارنامه قهرمان باشگاههای جهان را داشت 4 گل در امارات زدیم. شخصا دوست دارم روزی استقلال و سپاهان در  فینال آسیا با هم بازی کنند.حالا هر کدام بردند فرقی ندارد.

وضعیت مصدومان تیم‌تان چگونه است؟
تیم ما نسبت به هفته‌های اول هماهنگ‌‌تر شده و بازیکنان بهترهمدیگر را درزمین پیدا می‌کنند. مصدومانی داریم که امیدوارم هرچه زودتر شرایط بازی را پیدا کنند تا تماشاگران از تماشای یک بازی زیبا محروم نشوند.

درباره شکایتتان از جواد نکونام چه خبر؟
خوشحالم که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ثابت کرد حرف‌هایی که او و چند نفر دیگر زدند بی‌پایه و اساس است. اما به نظرم حکمی که به نکونام دادند خیلی کم بود. قانون باید او را حداقل 2 و حداکثر 6 سال محروم می‌کرد تا با آبروی مردم بازی نکند.من شکایت خود را ازطریق دادسرا پیگیری می‌کنم تا این حکم علیه او صادرشود.

در جام جهانی 2014 طرفدار چه تیمی بودید؟
 من فوتبال را نگاه می‌کنم که چیزی یاد بگیرم. با نوع بازی‌ها آلمان را شانس اول می‌دانستم اما شیلی را هم  خیلی دوست داشتم. شیلی اگر کمی شانس می‌آورد می‌توانست تا فینال برود.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...