نسخه چاپی

دلشكستگی روباه پیر!

تنش‌ها میان موافقان و مخالفان استقلال اسكاتلند سبب شد اد میلیبند، رهبر حزب كارگر بریتانیا پیاده‌روی تبلیغاتی خود در ادینبرگ را روز سه‌شنبه لغو كند

گروه ترجمه ـ پایگاه اینترنتی سی‌بی‌اس نیوز 17 سپتامبر 2014 (۲۶ شهریور) در مقاله‌ای به همه‌پرسی استقلال اسکاتلند و تلاش رهبران انگلیس برای جلوگیری از جدایی این منطقه پرداخت و نوشت: تنش‌ها میان موافقان و مخالفان استقلال اسکاتلند سبب شد اد میلیبند، رهبر حزب کارگر بریتانیا پیاده‌روی تبلیغاتی خود در ادینبرگ را روز سه‌شنبه لغو کند؛ هدف از تلاش تبلیغاتی میلیبند ترغیب رأی‌دهندگان به باقی ماندن به عنوان بخشی از بریتانیاست. روزنامه دیلی ریکورد اسکاتلند گزارش داد که میلیبند هنگام دیدار از مرکز خرید استوارت جیمز در پایتخت در میان جمعیت مخالفان و موافقان استقلال‌ گیر افتاد. شعارهای «رأی آری»، «رأی نه» و «تو دروغ‌گویی» از میان جمعیت شنیده می‌شد. گروه همراه آقای میلیبند در مورد محل دقیق دیدار وی اطلاع‌رسانی نکرده بودند تا از بروز چنین صحنه‌های جلوگیری شود و وی بتواند برای رأی‌دهندگان به‌طور مستقیم سخنرانی و تلاش کند آن‌هایی را که همچنان تصمیم نگرفته‌اند، به رأی نه در همه‌پرسی روز پنج‌شنبه ترغیب کند.

در ادامه مقاله آمده است:رسانه‌های بریتانیایی و اسکاتلندی گزارش دادند که میلیبند تنها شانس صحبت چند دقیقه‌ای را یافت که سر و صدا و انبوه مردم سبب شد وی از ادامه سخنرانی صرف‌نظر کند. دو طرف روز سه‌شنبه تلاش کردند رای‌دهندگانی را که هنوز تصمیم نگرفته‌اند، ترغیب کنند. مخالفان استقلال استدلال می‌کنند جدایی سبب بروز سقوط اقتصادی می‌شود و طرفداران استقلال مخالفان را به هراس‌آفرینی متهم می‌کنند. پس از موج اخیر حمایت از استقلال در نظرسنجی‌ها، مخالفان برای ترغیب اسکات‌ها به چشم‌انداز خودمختاری بیشتر در صورت صرف‌نظر کردن از جدایی، تلاش می‌کنند. میلیبند یکی از سه رهبر احزاب بریتانیا بود که تعهدنامه‌ای را در روزنامه دیلی ریکورد منتشر کردند که مطابق آن تعهد شده بود اسکات‌ها در صورت باقی ماندن به عنوان بخشی از بریتانیا از «قدرت‌های جدید و گسترده» از جمله قدرت جمع‌آوری مالیات بهره‌مند خواهند شد. این تعهدنامه علاوه بر میلیبند به امضای دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار و نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات رسیده بود. داگلاس الکساندر، سیاستمدار حزب کارگر گفت که رأی نه به معنای «تغییری سریع‌تر، ایمن‌تر و بهتر برای اسکاتلند» خواهد بود، در حالی که استقلال «خطرات، ابهام‌ها و هزینه‌هایی» به همراه خواهد داشت. الکساندر به مخالفان استقلال در منطقه اقتصادی ادینبرگ گفت که «درست 48 ساعت مانده به همه‌پرسی، موافقان حتی نمی‌توانند به ما بگویند چه پولی را استفاده خواهند کرد.»

در پایان مقاله آمده است: دولت طرفدار استقلال اسکاتلند می‌گوید اسکاتلند به استفاده از پوند استرلینگ ادامه خواهد داد، اما دولت بریتانیا پافشاری می‌کند با اتحاد پولی موافق نیست. موافقان استقلال می‌گویند قول‌های رهبران بریتانیا برای اعطای قدرت‌های جدید مبهم هستند و نشان‌دهنده ناامیدی مخالفان است. الکس ساموند، وزیر اول اسکاتلند به بی‌بی‌سی گفت: «این پیشنهاد پوچ نومیدانه لحظه‌آخری سبب نمی‌شود مردم اسکاتلند از فرصت عظیم گرفتن آینده و سرنوشت خود در دستان‌شان دلسرد شوند.» دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته در صورت جدایی اسکاتلند قلبمان شکسته خواهد شد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نتایج نزدیک و شانه به شانه هم پیش می‌روند و صدها هزار رأی‌دهنده‌ای که هنوز تصمیم نگرفته‌اند، می‌توانند تصمیم بگیرند اسکاتلند از اتحاد 307 ساله خود با انگلستان دست بکشد یا خیر؟ از نظر برخی رأی‌دهندگان، نگرانی‌های مربوط به ناامنی شغلی و از دست دادن شغل و نیز کاهش سرمایه‌گذاری دلیل محکمی برای مخالفت با استقلال است. دیگران معتقدند که کارزار منفی سیاستمداران برای ترغیب مردم به رأی نه، سبب شده به اردوگاه موافقان استقلال بپیوندند.

۱۳۹۳/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...