نسخه چاپی

بی خردی 20:30 در تمسخر تازه مسلمان و پاسخ او

در فاصله ظهر ۲۵ بهمن ماه که «شان استون»، پسر فیلمساز بزرگ آمریکایی با حضور در دفتر آیت‌الله ناصری در اصفهان به دین اسلام مشرف و خبرش در بخش خبری ۲۰:۳۰ منتشر شد، تا پنجشنبه شب هفته گذشته که در‌‌ همان بخش خبری، این خبر به ریشخند گرفته شد، زمان بسیاری نگذشته، ولی گویا تفاوت رویکرد برنامه‌سازان این شبکه به اندازه‌ای آسمان و زمین بوده که گذشته را فراموش کرده‌اند؛ حتی اگر یک ماه هم نگذشته باشد!
به گزارش «تابناک»، چند روز پیش در یکی از بخش‌های خبری پر مخاطب رسانه ملی، بخش‌هایی از مصاحبه با «شان علی استون» پخش شد که می‌گفت، مسلمان شده و نامش را عوض کرده است، اما با رویکرد تشکیک و بیان این جمله: «حقیقت ماجرا از این قرار است که آقای استون یا علی آقای خودمون، اسلام رو هم مثل بقیه ادیان الهی پذیرفته البته این خودش واقعا خیلی خوب و مبارکه؛ اما ما چرا این جور موقع‌ها احساساتی می‌شیم و فکر می‌کنیم هالیوود هم مسلمان شده»؟
جملاتی که اینقدر شنیدنش از رسانه ملی عجیب بود که این تازه مسلمان را مجبور کرد از آن سوی دنیا، تکذیبیه بفرستد و جواب این سخنان (با خبر اشتباه نشود!) را بدهد. با این لحن: Where have I ever denounced Islam? I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the of God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge) I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam. My shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God. My name is Sean, which is my secular name. Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth. Ali is my pine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah. Who are you to question my faith? I submitted my heart to Allah. Thanks
من کجا اسلام [آوردنم] را تکذیب کرده‌ام؟ من بر این باورم که اسلام، ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد و حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خدا پرست بوده‌ام؛ در نتیجه تغییر خداپرستی نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام، به آغوش آن آمده‌ام. شهادتین من، گسترش دینم است؛ با اعلام این [موضوع] که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است. شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی‌ام و استون اسم یهودی من است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است. علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی، من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم. تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سؤال ببری؛ من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام. با تشکر

 

143301_440.jpg


این گردنبند ذوالفقار را یکی از دوستان مسلمان و شیعه ‌شان علی به او داده است. دوستی لبنانی که در گرایش وی به اسلام نقش داشته و این گردنبند را یک سال پیشتر از اسلام آوردن علی به او هدیه داده است. سال‌ها پیش که نخستین فرزند خانواده مطرح و صاحب‎ نفوذ آنیلی، صاحب کارخانه بزرگ فیات، به اسلام و مذهب شیعه گروید، واکنش‌های گوناگونی مطرح شد و سرانجام کار به جایی کشید که وی به طرز مشکوکی از دنیا رفت و شواهد و قرائن دخالت دست‌های ناپاک در ماجرا به حدی دقیق بود که «شهید» نامیده شد. مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در این باره می‌گوید: زمانی که خبر مسلمان شدن شهید ادواردو (مهدی) آنیلی منتشر شد، در ایتالیا با واکنش منفی روبه‌رو نبود، اما در همین ایران خودمان، برخی که معلوم نیست چه منافعی داشتند، اسلام آن شهید را زیر سؤال برده و ساخته و پرداخته دکتر قدیری ابیانه (همان کسی که در ترغیب وی به اسلام و کشورمان نقش اساسی داشت) دانستند؛ در‌‌ همان هنگام بود که به خواست خداوند، ‌عکس‌های حضور ادواردو در نماز جمعه تهران پیدا و منتشر شد و پاسخی بود برای اتهامات به این شهید بزرگوار و دکتر ابیانه.
«بهرام حیدری»، دوست و همکارشان علی که مشوق وی برای اسلام آوردنش هم بوده است، در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: داستان اسلام آوردن ایشان، بسیار شخصی بود و تمایل نداشتیم که رسانه‌ای شود؛ اما همین دوستان از ماجرا با خبر شدند و آن را رسانه‌ای کردند. درست سه روز پس از تشرف ایشان به اسلام، در انبوه خبرنگارانی که به سراغ علی می‌آمدند، در تشریح ماجرای اسلام آوردنش به خبرنگار واشنگتن پست، توضیحاتی شبیه به همین نامه ارائه کرد و گفت: من قبلا هم دیندار بوده‌ام و اکنون که پی برده‌ام اسلام، ادامه منطقی ادیان الهی است، مسلمان شده‌ام.
بهرامی که قرار است مشترکا با شان علی، در ساخت فیلمی در ایران همکاری داشته باشد، ادامه می‌دهد: گویا دوستان در این بخش خبری، به آن بخش از مصاحبه دقت کرده‌اند که خبرنگار واشنگتن پست، قصد شیطنت داشت و گفت: «با این حساب، مسلمان نشده‌اید؟». البته ما هم به این شیطنت واکنش نشان دادیم و علی هم در پاسخ گفت: من قبلا هم دیندار بوده‌ام و حالا دینم را تکمیل کرده‌ام و البته هنوز در حال یادگیری هستم.
وی افزود: نمی‌دانیم قصد دوستان از تکرار این شیطنت چیست، ولی چگونه می‌توانیم به کسی که ادعای اسلام آوردن و شیعه بودن را دارد و مناسک این کار را انجام داده، بگوییم که مسلمان نشده است؟ ما این موضوع را با مسئولان امر در میان گذاشته‌ایم و توقع داریم این اشتباهشان را اصلاح کنند.
علی در مصاحبه‌های گوناگونی که با شبکه‌های خبری، همچون «سی‌.ان‌.ان» و «فاکس نیوز» داشته، بار‌ها از حقوق مردم ایران دفاع کرده، ولی ما حتی اسلام آوردن وی را نیز به تمسخر می‌گیریم؛ این اصلا پذیرفته نیست.
این اعتراضات در حالی گفته می‌شود که ممکن است برنامه‌سازان تلویزیونی نیز توجیهی برای کارشان داشته باشند، اما فارغ از همه بحث‌ها، مانده‌ایم که پخش سخنان شبهه‌افکنی از این دست، چه نفعی می‌توانست به همراه داشته باشد و برای چه کسی؟!
دیدن این تصاویر، کافی به نظر می‌رسد:

143302_189.jpg




143304_242.jpg



۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...