چرا سال98، سال رونق تولید ملی نام گرفت؟

عکس خبري -سال‌ رونق توليد ملي

سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است.

سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است. از زمانی که آسیب‌های بخش اقتصادی کشور نمایان شده و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران علیه نظام جمهوری اسلامی شدت پیدا کرده است، رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها توجه مردم و مسئولان را به تمرکز در بخش اقتصادی سوق داده‌اند. رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال نیز تأکید کردند: «مسئله‌ فوری کشور و مسئله‌ جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ «اقتصاد» است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ تولید ملّی».» در این باره توجه به چند نکته حائز اهمیت است:
1ـ اصل مهم در این زمینه آن است که شعارهای سال به مثابه راهبرد کلان کشور مورد توجه قرار بگیرد و همگان بکوشند قدمی برای عملیاتی کردن این راهبرد و راه‌هایی برای تحقق آن در وضعیت حساس فعلی کشور بیابند و پیاده‌سازی کنند. وظیفه مدیران و دستگاه‌های مسئول فقط تکرار بیانات رهبری نیست؛ بلکه کار اصلی و مهم آن است که تلاش کنند تجمیع امکانات و منابع کشور به سمت حمایت از رونق تولید ملی سوق پیدا کند؛ در این باره وحدت و آرامش سیاسی کشور موضوعی تعیین‌کننده است.
2ـ در شرایطی سال جدید را آغاز می‌کنیم که انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم خود شده است و بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب 22 بهمن سال گذشته صادر فرمودند، پیش روی ما قرار دارد؛ باید نسبت شعار سال 1398 با بیانیه گام دوم و ظرفیت‌ها و تأکیدات بیانیه که می‌تواند به تحقق اهداف شعار سال کمک کند، شناسایی شده و مورد توجه جدی و عملی قرار گیرد.
3ـ برخلاف تحلیل‌ها و دیدگاه‌هایی که می‌کوشند سال 1398 را سال چالش‌ها معرفی کنند، رهبر معظم انقلاب سال جدید را به شکل دیگری تبیین کردند و فرمودند: «برخی گویندگان و نویسندگان سال ۹۸ را «سال تهدیدها» خوانده‌اند؛ در حالی که من مطلقاً این برداشت را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی «سال فرصت‌ها» و «سال امکانات و گشایش» برای ملت ایران خواهد بود.» در این باره نکته اساسی آن است که بدانیم تهدیدها و چالش‌هایی که ممکن است رخ دهد، محصول رفتارها و اعمال ماست؛ پس بکوشیم نتیجه اقدامات و تصمیمات، رفع چالش‌ها و رخ‌نمایی فرصت‌ها پیش‌ روی کشور باشد.

۱۳۹۸/۱/۱۹

اخبار مرتبط