گزارش اختصاصی نما از مراسم تجلیل از خانواده های شهدای اطلاعات و عملیات دوران دفاع مقدس :

تیزهوشی ،ایمان و اطاعت پذیری از ولایت ویژگی بارز شهدای اطلاعات و عملیات

عکس خبري -تيزهوشي ،ايمان و اطاعت پذيري از ولايت ويژگي بارز شهداي اطلاعات و عمليات

وزیر دفاع گفت: در زمان جنگ تحمیلی میزان شهدا ، میزان مجروحین و جانبازان و حتی در ورای آن بعد عملیات، میزان افرادی كه می توانستند در معرض اسارات قرار بگیرند متكی بود به اطلاعات و عملیاتی كه صورت می گرفت.

به گزارش نما ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم تجلیل و تکریم از رزمندگان و خانواده های شهدای اطلاعات و عملیات دوران دفاع مقدس با برشمردن ویژگی های برجسته این شهدا گفت:بچه های اطلاعات و عملیات افردی هستند که در شرایط سخت ،پیچیده،مبهم و نامعلوم پا به سرزمنیهای می گذاشتند که قرار بود فردای آن روز یا فرداهای دیگر معابری باشد برای عبور رزمندگان برای هجمه قرار دادن دشمنان،این کار فی الواقع ایمان قوی می خواهد چرا که تنها کسی که آنجا مونس فرد شناساگر اطلاعاتی است خداوند است.
سردار دهقان افزود : جان هر عملیات و شرط لازم و کافی برای هر عملیات شناسایی درست است اگر شناسایی ناقص انجام شود،اگر اطلاعات به هنگام نباشد و دارای دقت نباشد و با واقعیتهای روی زمین نخواند طبیعتا عملیات و طراحی مانور که قرار است برای لشگرهای عمل کننده طراحی شود خود به خود ناقص خواهد ماند و موجب مشکلات می شود.
در زمان جنگ تحمیلی میزان شهدا ، میزان مجروحین و جانبازان و حتی در ورای آن بعد عملیات، میزان افرادی که می توانستند در معرض اسارات قرار بگیرند متکی بود به اطلاعات و عملیاتی که صورت می گرفت.
سردار ماشاالله پورشه از نیروهای اطلاعات عملیات تیپ 27 محمد رسول الله بوده که در عملیات های بزرگ و مختلف جبهه های جنگ حق علیه باطل همچون رمضان، زین العابدین، اکثر عملیات های والفجر، کربلای 5،4 و مرصاد حضور داشته در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص مراسم تجلیل از شهدای اطلاعات و عملیات گفت:امسال به مناسبت سالگرد عملیات کربلا 5 و تقدیر از خانواده های شهدای لشگر 27 محمد رسول الله این مراسم با حضور وزیر دفاع ،مسئولان مختلف و خانواده های این شهدا برگزار شد.
مهمترین ویژگی های رزمندگان اطاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس و امروز به عنوان مدافعان حرم بر عهده دارند ،ایمان،اخلاص و اطاعت پذیری از ولایت و شجاعتی است که از خودشان نشان می دهند.
اطلاعات عملیات عنصری که قبل عملیات وارد می شود و مسئولیت شناسایی دشمن و هدایت نیروهای که می خواهند وارد عمل شوند را برعهده دارد ، و قبل از شروع عملیات ودر حین عملیات نقش خودشان را در دوران دفاع مقدس بخوبی نشان دادند و الحمدالله هم این تجربیات امروز در خدمت محور مقاومت در منطقه قرار می گیرد.
محمود علی شعبانی از پیشکسوتان اطلاعات عملیات لشگر 27 محمد رسول الله در گفتگو با خبرنگار نما از ویژگی های سربازان اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس گفت : یکی از این ویژگی ها تیزهوشی این بچه ها بود یعنی باید بچه های تیزهوشی می شدند تا وقتی می رفتند برای شناسایی یک محور و جاهای که نمی توانستند یادداشتی بردارند بتوانند در ذهن خودشان موقعیت و اطلاعات را حفظ کنند.
این رزمندگان ارتباطی خوبی با خدا داشتند یعنی در سخت ترین شرایط دهها کیلومتر در پشت جبهه دشمن بتوانند شناسایی انجام بدهند که نیاز به از خود جدا شدن و به خدا رسیدن بود .
این افراد پایبند به اصول دنیوی نبودند ، بعضا می دیدیم که این بچه ها برای ماهها به مرخصی نمی رفتند چرا که وقتی یک منطقه ای بسته می شد به لحاظ اطلاعاتی ،اینها باید در منطقه می ماندند که کار خودشان را به نتیجه برسانند که در این منطقه عملیات می شود یا نه.
در این مراسم همچنین از خانواده های 5 تن از شهدای اطلاعات عملیات مانند شهید جاویدالاثر شهید سید مجتبی حسینی فرمانده گمنام اطلاعات و عملیات لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول اللّه تجلیل به عمل آمد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط