فاطمه آلیا در گفتگو با نما:

قیام 19 دی پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

عکس خبري -قيام 19 دي پيروزي انقلاب را سرعت بخشيد

19 دی از اهمیت بالایی برخوردار است چراكه به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید اما امروزه برخی این روزها را به سخره گرفته اند و به ارزش های انقلاب و نظام مقدس انقلاب اسلامی اهانت می كنند.

فاطمه آلیا، نماینده ادور مجلس، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما با اشاره به مناسبت 19 دی ماه "قیام مردم قم" گفت: 19 دی 56 از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه موتور محرکه پیروزی انقلاب اسلامی بشمار می رود.
وی در ادامه افزود: 19دی نشأت گرفته از 17 دی در کشور به وقوع پیوست چراکه رضاخان در سال 1314 منکری را به قانون تبدیل و با فرهنگ دینی مردم به جنگ پرداخته بود.
آلیا در ادامه بیان داشت: در 18دی سال 56 برخی از رسانه ها در آن زمان به امام خمینی (ره) توهین کرده و در روز 19 دی علمای دین به حمایت از مرجع عالیقدرشان قیام و رژیم طاغوت به علمای دین حمله کرد.
نماینده ادوار مجلس گفت: خون شهیدان 19 دی و آگاهی مردم دو علت مهم پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 بشمار می رود.
وی با تأکید بر این مطلب که ملت بیدار و آگاه کشورمان از نهم تا نوزدهم دی ماه را دهه بصیرت نامگذاری کرده اند، گفت: 19 دی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید اما امروزه برخی این روزها را به سخره گرفته اند و به ارزش های انقلاب و نظام مقدس انقلاب اسلامی اهانت می کنند.
به گفته آلیا برخی از افراد در حوزه فرهنگ و دیگر حوزه های مرتبط در تلاش هستند تا به ضد ارزش ها در کشور رسمیت بخشند که اظهار نظر کردن های متعدد در لغو برگزاری کنسرت در مشهد یکی از مقابله با ارزشها است.
وی ادامه داد: برخی از مسئولان با اظهارات و رفتارهایشان به دنبال منحرف کردن مردم از مسائل اصلی هستند و می خواهند افکار عمومی را به سمت مسائل فرعی سوق دهند و 19 دی ماه تلنگری برای کسانی است که ارزشهای اسلام و انقلاب را دست کم گرفته اند.
نماینده ادوار بیان کرد: نمایندگان و مردم باید از دولتمردان مطالبه کنند که چرا قانون امر به معروف و نهی از منکر که مصوبه مجلس اسلامی و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته را اجرا نمی کند.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: اصرار رئیس جمهور به سرباز زدن اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر منجر شد تا شواری حل اختلاف قوا در این خصوص ورود کند.
آلیا در خاتمه با انتقاد به معاون رئیس جمهور، اظهار داشت: معاون رئیس جمهور در معاونت امرو زنان و خانواده در روز 17 دی ماه هیچ اقدامی در مورد کشف حجاب که مقابله فرهنگی کشورمان بود نکرد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط