غلامرضا اسدالهی در گفتگو با نما:

منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها شفاف شود/ میزان درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها با ارقام مراكز نظارتی متفاوت است

عکس خبري -منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها شفاف شود/ ميزان درآمد دولت از محل هدفمندي يارانه ها با ارقام مراکز نظارتي متفاوت است

نماینده ادوار مجلس، گفت: باید روشن شود كه دولت در طی سالهای گذشته از محل هدفمندی یارانه ها به چه میزان درآمد كسب كرده است، زیرا آمار و ارقام میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها با آنچه كه دولت بیان می كند تطبیق ندارد.

غلامرضا اسدالهی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص بی انضباطی مالی دولت در هزینه کرد درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به نما گفت: از ابتدای تصویب قانون هدفمندی یارانه ها، قرار بر این بود که قسمتی از درآمدهای اجرای قانون به حساب خزانه واریز شود و سپس به طرح های عمرانی اختصاص یابد، متاسفانه در سنوات گذشته در دولت قبل و این دولت همواره این بحث را دولتمردان مطرح کرده اند که از اجرای این قانون به اندازه ای که مخارج دارد، درآمد حاصل نمی شود.
نماینده ادوار مجلس، با اشاره به اینکه باید روشن شود که دولت در طی سالهای گذشته از محل هدفمندی یارانه ها به چه میزان درآمد کسب کرده است، خاطر نشان کرد: آمار و ارقام میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها با آنچه که دولت بیان می کند تطبیق ندارد.
اسدالهی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات را مسئول بررسی این موضوع دانست و تاکید کرد: این مراکز باید اعلام کنند که درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به چه میزان بوده است، در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است که درآمدهای ناشی از اجرای آن باید به حساب خزانه واریز شود و به غیر خزانه اجازه هزینه کرد در مصارف دیگر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در واقع بر اساس قانون مصوب هدفمندی یارانه ها، نحوه هزینه کرد درآمدهای ناشی از این قانون مشخص شده است که چه میزان باید برای پرداخت یارانه صرف شود و چه میزان برای طرح های عمرانی اختصاص یابد، شعار دولت بازرسی از خود، انضباط مالی و قانون مداری است، به همین دلیل در شفافیت این موضوع باید پیش قدم شود و با انکار میزان درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها، به مصاحبه و گفتگو اکتفا نکند اگر می خواهد بر درآمد بالای دولت از هدفمندی یارانه ها صحه گذاشته نشود.
اسدالهی با بیان اینکه در این موضوع باید دستگاههای نظارتی و مجلس وارد شوند، تشریح کرد: از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس، معاونت نظارت مجلس و دیوان محاسبات موضوع را شفاف کنند و اگر دولت در این خصوص تخلف کرده باشد، باید از طریق ابزارهایی که وجود دارد، از طریق دیوان محاسبات کشور و سیستم قضایی برخورد شود.
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: در کشور باید تلاش کنیم که قانون منطبق با فلسفه و ابعاد وجودی آن اجرایی شود، اگر قرار باشد قانون گریزی و عبور از قانون باب شود، هیچ اقدامی در کشور به درستی انجام نخواهد شد و کشور را از اصول اساسی نظام دور خواهد کرد، بدین شکل دستگاههای اجرایی کشور که باید در راستای پیشرفت کشور تلاش کنند، دچار حاشیه می شوند.
وی در پایان گفت: دولت در این خصوص باید پاسخگوی مراکز نظارتی باشد، شفاف و روشن منابع خود را ارائه دهد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و معاونت نظارت مجلس در این خصوص باید در جهت شفافیت منابع درآمدی دولت گام بردارند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط