فاطمه الیا در گفتگو با نما مطرح كرد:

سفره مردم هر روز كوچكتر از دیروز/ افزایش فقر ایرانی ها بدنبال توافق برجام/ كارنامه عملكرد دولت ضعیف است

عکس خبري -سفره مردم هر روز کوچکتر از ديروز/ افزايش فقر  ايراني ها بدنبال توافق برجام/ کارنامه عملکرد دولت ضعيف است

دلار در حال افزایش است كه بر جزئی ترین مسائل زندگی مردم مانند خرید پنیر هم اثر گذاشته، فقر در بین مردم افزایش یافته است. ضمن آنكه حواشی هم بین خودشان بوجود آمده است.


نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به اذعان مقامات دولت به عدم تحقق خواسته هایشان از برجام اشاره کرد و افزود: امروز شاهدیم که دولتمردانی چون صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سیف رئیس کل بانک مرکزی و دیگران اعتراف می کنند که برجام دستاوردی نداشته است.
فاطمه آلیا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان اینکه دولتی ها این مسئله را می دانستند اما از زمانی که بدعهدی آمریکائی ها در موضوع برجام علنی شد، مجبور به اعلام این حقیت شدند، اظهار داشت: دولتمردان هم اینک این بدعهدی را با گوشت و پوست خود احساس می کنند و این مسئله را نیز مردم هم به خوبی دریافته اند.
این فعال سیاسی زن با بیان اینکه در ابتدای کار مسئولان دولت تلاش داشتند با یک موج رسانه ای برجام را به عنوان یک دستاورد بزرگ مطرح کنند، گفت: این ها می گفتند برجام دستاوردهای زیادی دارد که شما مردم از آن اطلاع ندارید لکن به مرور زمان آگاهی مردم موج شکن شد و این دیواری که برای مردم ایجاد شده بود فرور ریخت. مردم احساس کردند که سفره هایی که قرار بود پس از برجام بزرگتر شود، بازهم کوچکتر شد.
وی ادامه داد: با این رخدادها، دیگر برای اقناع افکار عمومی بیان مسائلی چون انداختن همه تقصیرها برگردن دولت قبلی و یا ساکت کردن منتقدین، جواب نمی دهد و اثری ندارد و این مسائل دولت را با چالش عجیبی قرار داده است.
آلیا با انتقاد از دولت به خاطر این مسئله که طی این مدت همه مسائل کشور را منوط به برجام کرده بود، عنوان کرد: الان شاهدیم که هر روز گرانی ها بیشتر می شود، بر بیکاری جوانان افزوده می شود، مشکلات اقتصادی مردم افزون تر می شود و دولت هم برنامه ایی برای حل این معضلات ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس از عدم وجود برنامه مشخص از سوی دولت برای حل مشکلات سخن گفت و افزود: متاسفانه دولتی که با گفتمان اعتدال بر سرکار آمد هنوز هم یک تعریف مشخص و معینی از اعتدال به جامعه ارائه نکرده است، آن کلیدی را که مطرح کردند، معلوم نشد کدام قفل را باز خواهد کرد. برنامه اقتصادی نداشتند و همه اینها بر زندگی مردم تاثیر بدی گذاشته است.
این فعال سیاسی با اشاره به بروز اختلافات چندی چیش بین وزرا که به سطح جامعه هم کشیده شد، افزود: هم اکنون چون این افراد نتوانسته اند به قولها و وعده هایی که به مردم داده اند عمل کنند و مشکلات هم از گذشته بیشتر شده، تلاش دارند ناکامی ها را به گردن هم بیاندازند و این سردرگمی حاصل بی برنامگی دولت از آغاز کار است.
وی گفت: دولت همه امید خود را به مذاکرات بسته بود و تلاش داشت مشکلات کشور را از این ناحیه برطرف کنند، دولت بیش از آنکه اعتقاد و باور به توانمندی داخلی داشته باشد، نگاه به خارج داشت، بر همین اساس اگر چه در شعار، سیمنار و جلسه صحبت از توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی داشتند اما درعمل به این اصل مهم کاری نداشتند و چشم شان به بیرون بود تا از این طریق بتوانند مشکلات را کمتر کنند.
آلیا افزود: نتیجه این دیدگاه این شد که امروز نه سانتریفیوژها می چرخد و نه چرخ زندگی ما و شاهد هستیم که متاسفانه برخی وزرا دور خود می چرخند به جای آنکه مشکلی از مردم حل کنند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به وقوع برخی ناهنجاری اقتصادی در دولت اشاره کرد و گفت: در بحث حقوق های نجومی دولت پاسخ و عملکرد مناسبی ارانه نداد، دلار در حال افزایش است که بر جزئی ترین مسائل زندگی مردم مانند خرید پنیر هم اثر گذاشته، فقر در بین مردم افزایش یافته است. ضمن آنکه حواشی هم بین خودشان بوجود آمده است.
وی در پایان با بیان اینکه دولتی ها با حمله به برخی نهادها تلاش دارند تا بر ناکامی شان سرپوش بگذارند، ادامه داد: مردم در گذشته دچار مشکلات اقتصادی بودند، اما این دولت با وعده حل این مسائل بر سر کار آمد، نتیجه اما گسترش فقر در بین مردم بود و مشکلات هم بیش از گذشته شد، بهرحال کارنامه دولت یک کارنامه ضعیفی است.


۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط