حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با نما:

برنامه ششم توسعه موضوع محور است / 70 درصد از برنامه ششم از سوی دولت اجرایی شده است

عکس خبري -برنامه ششم توسعه موضوع محور است / 70 درصد از برنامه ششم از سوي دولت اجرايي شده است.

طبق مصوبه نمایندگان، دولت می بایست سالانه ششصد و هشتاد میلیارد تومان در كشور سرمایه گذاری كند و سوال ما از دولت این كه آیا نمی خواهد این ماده قانونی برنامه را در كشور اجرایی كند

حمید رضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با میزان هم پوشانی برنامه ششم توسعه در برنام پنجم توسعه، گفت: عدم اجرای برنامه پنجم توسعه و دیگر برنامه ها اشکالات اجرا را تنها در مسئولین مشاهده نمی کنیم چرا که معتقدیم قانونی که در مجلس تصویب شده درد واقعی جامعه را مطرح نکرده است و اگر مسئولان برنامه هایی که مصوب شده را اجرایی نکنند اثر چندانی در جامعه نخواهد گذاشت.

حاجی بابایی با تأکید بر این مطلب که برنامه ششم و براساس اولویت محور و مساله محور تدوین شده است، گفت: در برنامه ششم اولویت ها را مطرح کرده ایم و هیچ یک از مسئولان نمی توانند بیان کند که مصوبات برنامه ششم را اجرایی نخواهند کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نمایندگان در تدوین برنامه ششم توسعه از تصویب کردن قوانینی که تنها بر اساس آمال و آرزوها در گذشته تدوین می شده را کنار گذاشته اند و دردهای جامعه را جایگزین آمال و آرزوها کرده اند.

وی یاد آور شد: تا کنون به یاد نداریم که مردم به برنامه های توسعه ای دقت داشته باشند اما مردم با دقت نحوه تدوین برنامه ششم را در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تعقیب می کنند و امروز با تدوین برنامه ششم توسعه کسی به تصویب بودجه سال 96 توجه چندانی ندارند چرا که می دانند در برنامه ششم توسعه تمام آمال و آرزوهای آنان آورده شده است.

نماینده مردم همدان با تأکید بر این مطلب که برنامه ششم توسعه موضوع محور است و بر اساس موضوعات نمایندگان مواد برنامه را تصویب می کنند، اظهار داشت: طبق مصوبه نمایندگان، دولت می بایست سالانه ششصد و هشتاد میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری کند و سوال ما از دولت این که آیا نمی خواهد این ماده قانونی برنامه را در کشور اجرایی کند؟ و اگر دولت با در اختیار گرفتن تمام توان تنها پانصد میلیارد تومان را اجرایی کند به جرأت می توان بیان کرد که هفتاد درصد برنامه ششم از سوی دولت اجرایی شده است.

وی ادامه داد: هر طرح و لایحه و برنامه ای که توسط نمایندگان مجلس مصوب شود و شورای نگهبان مصوبه مجلس را تأیید می کند همه مسئولان اجرایی موظف به اجرای قانون خواهند بود.

حاجی بابایی با بیان این مطلب که ضمانت اجرای قانون در درون خود قانون وجود دارد، گفت: اگر قانونی ازسوی مجلس تصویب شود و به تأیید شورای نگهبان برسد اما مسئولان دستگاه اجرا قانون را اجرایی نکند به عرضه و نظارت بر اجرای قوانین مجلس باز می گردد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در خاتمه با طرح پرسشی مبنی بر این که مگر می شود نمایندگان ماده ای را تصویب کنند و دولت بگوید مصوبه مجلس را قبول ندارد؟، گفت: اگر این گونه موضوعات در کشور و میان مسئولان مطرح باشد، مجلس باید تعطیل شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط