مستند ساز جبهه مقاومت درگفتگو با نما :

غفلت مسئولان سینمایی از تولید آثاری با محور مقاومت

عکس خبري -غفلت مسئولان سينمايي از توليد آثاري با  با محور مقاومت/

مستند ساز جبهه مقاومت گفت: در مستند سازی بحران در جهان می گویند كه اگر در خط مقدم رفتید ، دنبال سوژه بگردید و آن را مقابل لنزتان بیاورید،. اما سید شهیدان اهل قلم می گوید :نه، قلبت را درست كن سوژه می آید مقابلت .

محسن اردستانی را می توان از آن جمله مستند سازان جسور این روزهای سینمای انقلاب اسلامی دانست.اردستانی دوربین به دست در سوریه از جنایات تکفیری ها و رشادت های مدافعان حرم دائما در حال تهیه مستند است.حالا فرصتی به دست آمد تابا این مستند ساز گفتگویی داشته باشیم.
اردستانی در مصاحبه با خبرنگار نما در خصوص عدم حمایت جدی از ساخت مستندهایی در خصوص مدافعان حرم گفت: متاسفانه رسانه ها و برخی مسئولان فرهنگی و سینمای کشور آن گونه که باید و شاید به شهدای مدافع حرم نمی پردازند،به طور مثال اگر از منظر رسانه ای پرداخت درست صورت می گرفت ،زمانی که خبر آزادسازی نبل و الزهرا اعلام شد،باید ما در خیابان شیرینی پخش میکردیم ،چون به اهمیت این منطقه واقف می بودیم .ولی همه اول می پرسیدند ،نبل و الزهرا کجا بود؟
وی افزود:در زمان شهید آوینی با آن همه محدودیت تجهیزات و امکانات هر هفته برنامه روایت فتح پخش می شد ، و حال با وضعیت امروز و پیشرفت امکانات مقایسته کنید که ما در فضای رسانه ای کشور چقدر به صورت جدی و استراتژیک به مقوله مدافعان حرم می پردازیم .
قاعده من در مستند سازی مظلومیت است .اگر ببینم یک گروهی یا یک سوژه ای مظلوم باشد و کسی در موردش کاری نکرده ،بر خود واجب می دانم که درباره اش کار کنم.
مثل مستند در حصار که به شیعیان فوعه و کفریا می پردازد . موضوع سختی بود ،عملا که نمی شد فوعه و کفریا رفت،اطراف زینبیه هم فیلمسازی سخت بود ،اما چون می دانستم آنها مظلومند ،این مستند را ساختم.
این مستند ساز جبهه مقاومت تصریح کرد : متاسفانه هم افزایی میان مستند سازان جبهه مقاومت وجود ندارد و کمبود یک فرد محوری برای انسجام نیروهای انقلابی به شدت احساس می شود ،کسی که خود دغدغه مند این عرصه باشد و به بچه ها ضریب دهد .
وی همچنین در خصوص پیدا کردن سوژه در مستند های مدافعان حرم تصریح کرد :
در مستند سازی بحران در جهان می گویند که اگر در خط مقدم رفتید ، دنبال سوژه بگردید و آن را مقابل لنزتان بیاورید،. اما سید شهیدان اهل قلم می گوید :نه، قلبت را درست کن سوژه می آید مقابلت .
این خیلی تفکر متفاوتی است .یعنی تا خدا نخواهد یک ثانیه نمی توانی فیلم بسازی و اگر بسازی نفسانیت خودت را می سازی .
گفتنی که اردستانی یکی از پرکارترین کارگردانان جشنواره عمار با مستند های ناصران عموراء ،تک تیرندازان حضرت زینب (س) ،در حصار ، و نخل های بی سر بود.
ساسان فلاح فر دیگر مستند ساز حوزه مقاومت در مصاحبه با خبرنگار نما در خصوص مستند سازی در خصوص مدافعان حرم گفت: آثار کمی در بخش جبهه مقاومت وجود دارد ، زیرا هر چقدر در این باره فیلم ساخته شود ،باز هم این ابعاد مهم را نمی توان نشان داد ،چون هم اهمیت بزرگی دارد و هم از شاخ و برگ بزرگی برخوردار است و از این رو پرداختن به آن بسبار با اهمیت است .
این مستند ساز جبهه مقاومت که به تازگی مستند مهاجر را کارگردانی کرده است در خصوص این اثر به خبرنگار ما گفت: درمستند مهاجر رشادت های بچه های تیپ فاطمیون در سوریه به تصویر کشیده شده است،همچنین اهداف فاطمیون که همان از بین بردن غده سرطانی ،که رژیم صهیونیستی است در این مستند روایت می شود.
شهید ابوحامد فرمانده ارشد تیپ فاطمیون در نزدیکی های مرز فلسطین اشغالی ودر تپه های جولان به شهادت رسید . در این مستند سعی شده است تا به این موضوع پرداخته شود که دفاع از حرم فقط در مرز سوریه و عراق نیست و مرزها خیلی بزرگتر از این ها است

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط