محمد جواد كولیوند در گفتگو با نما:

دولت با گسترش نقدینگی غول تورم را بیدار كرد/ توجه بیش از حد دولت به غرب، كشور را در آستانه ورشكستگی قرار داد

عکس خبري -دولت با گسترش نقدينگي غول تورم را بيدار کرد/ توجه بيش از حد دولت به خارج کشور را در آستانه ورشکستگي قرار داد

رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت تا یك سال گذشته تمام بحث خود را بر روی سیاست خارجی معطوف كرده بود اما از زمانی كه خلف وعده های آمریكایی ها را مشاهده كرد متوجه شد اگر فضای كاری خود را تنها در محدوده سیاست خارجی بگذارد با شكست اقتصادی سنگینی مواجه خواهد شد.

محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در خانه ملت و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با عدم تناسب میزان عیدی کارمندان با تورم موجود در جامعه، گفت: دولت عیدی کارمندان و کارگران بر مبنای درآمدی خود بصورت سالیانه تعیین می کند و در حال حاضر در آمد دولت همین اندازه است که به کارکنان خود عیدی بدهد و کاری هم در این زمینه نمی توان انجام داد
وی درادامه به میزان تورم موجود در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: دولت نباید نقدینگی را به جامعه ترزیق کند چرا که ترزیق نقدینگی در جامعه باعث می شود تا تورم افزایش یابد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: کارشناسان معتقدند اگر دولت بجای نقدینگی خدمات به مردم ارائه کند می تواند تا حدودی تورم بوجود آمده در جامعه را کنترل کند، اما دولت در این راستا نباید اقشار آسیب پذیر جامعه را فراموش کند همواره می بایست برای تأمین نیاز شب عید این قشرمقادیری را به عنوان عیدی به آنها پرداخت کند.
کولیوند با تأکید بر این مطلب که دولت طی سه سال گذشته حل مشکلات موجود کشور را در انتظار نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 گذاشته بود، گفت: دولت تا یک سال گذشته تمام بحث خود را بر روی سیاست خارجی معطوف کرده بود اما از زمانی که خلف وعده های آمریکایی ها را مشاهده کرد متوجه شد اگر فضای کاری خود را تنها در محدوده سیاست خارجی بگذارد با شکست اقتصادی سنگینی مواجه خواهد شد از این رو از سال گذشته تا کنون به رونق کسب و کار توجه کرده و قانون خروج از رکود را نیز به مجلس تقدیم کرده است.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد: در حالی که توجه کردن به درون برای دولت تدبیر و امید دیر شده اما دولت یکسال است که به دورن کشور توجه می کند و در این راستا باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا اقتصاد کشورمان را در مقابل اقتصاد دنیا مقاوم شود و تنها راهکار مقاوم سازی اقتصاد کشور اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم کرج در خانه ملت ادامه داد: دولت باید بخشی از کارهای کشور را به مردم واگذار کند و در بسیاری از قسمت ها دولت پای خود را بیرون کشد و به بخش خصوصی مجوز دهد تا در جهت اجرای کارهای اقتصادی وارد کارزار شود و دولت در این زمینه می بایست تنها نظاره گر امور باشد.
کولیوند در ادامه با تأکید بر این مطلب که دولت باید تعریف درستی از تورم ارائه کند، گفت: از آنجایی که حقوق و دستمزد کارکنان دولت و کارگران را قانون مشخص کرده است دولت باید بر اساس چارچوب قانون حقوق و دستمزد کارکنان و کراگران دولت را افزایش دهد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خاتمه بیان کرد: اگر دولت توان پرداخت بیش از آن چه را که قانون برای پرداخت دسمتزدها در نظر گرفته را ندارد خلاء موجود را می بایست با ارائه خدمت به مردم اعم از خدمات آموزشی و تفریحی و غیره جبران کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط