نقوی حسینی در گفتگو با نما مطرح كرد:

افزایش میزان رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به 16هزار میلیارد تومان رسید/ تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان ، اختلاس است!

عکس خبري -افزايش ميزان رقم اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان به 16هزار ميليارد تومان/ تخلفات در صندوق ذخيره فرهنگيان ، اختلاس است!

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر و طبق اطلاعات بدست آمده مبلغ برداشت شده از صندوق فرهنگیان به حدود 16 هزار میلیارد تومان رسیده است و این میزان به افراد محدودی كه وثائق غیر مطمئن پرداخت شده و این نوع برداشت و رفتار مصداق عینی اختلاس است.

اواخر مهرماه بود که خبری در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاسی عظیم صورت گرفته است. طبق معمول، ابتدای کار به تکذیب گذشت ولی با افشای جزئیات بیشتر، مدیرعامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول کرد و مدعی شد مبلغ آن 3 هزار و 500 میلیارد تومان است. انکار بخش مهمی از مبلغ به یغما رفته، باعث شد اسناد بیشتری منتشر شود و معلوم شد که عدد 8000 میلیارد تومان از صندوق کم شده و به جیب افراد و جریان سیاسی خاصی رفته است.
اختلاس از صندوق فرهنگیان باعث شد تا نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از صندوق را در مجلس مطرح کردند و پس از رأی اوری کمیته ای در این زمینه در مجلس تشکیل دادند و اعضای هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص را نیز مشخص کردند حال خبرهایی از تحقیق و تفحص به بیرون درج می کند که این خبرها خبرهای ناخوشایندی برای خانواده فرهنگیان نیست.
در این زمنیه سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم ورامین در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با صندوق فرهنگیان، گفت: موضوع صندوق فرهنگیان مجلس در زمانی که رئیس جمهور در مجلس حضور داشتند نیز مطرح شد و ایشان از این صندوق دفاع کردند و متاسفانه اعلام کردند که این نوع برداشت اختلاس نیست بلکه معوقه بانکی است و معترض به کسانی که نسبت به نوع برداشت از صندوق اعتراض داشتند، شدند.
وی در ادامه افزود: همان روز به رئیس جمهور پاسخ دادم که از صندوق فرهنگیان 8هزار میلیارد تومان به تعدادی محدودی با وثائق غیر مطمئن پرداخت شده است که کاملا این نوع برداشت مصداق اختلاس می باشد و متاسفیم از این که رئیس جمهور از برداشت غیر قانونی دفاع می کند.
نقوی حسینی در ادامه به اطلاعات غیر موثقی که از کمیته تحقیق و تفحص بدست آمده اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر و طبق اطلاعات بدست آمده مبلغ برداشت شده از صندوق فرهنگیان به حدود 16 هزار میلیارد تومان رسیده است و این میزان به افراد محدودی که وثائق غیر مطمئن پرداخت شده است.
نماینده مردم ورامین در خانه ملت بیان کرد: برداشت از صندوق فرهنگیان مصداق فساد نیست بلکه این نوع برداشت و رفتار و نوع وثائق سپرده شده مصداق عینی اختلاس است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه بیان کرد: گروه تحقیق تفحص کار خود را ادامه می دهند و از آنجایی که اعضای تحقیق و تفحص نمی توانند نسبت به موارد و موضوعات صندوق فرهنگیان مصاحبه و اظهار نظر کنند از این رو باید صبر کرد تا نتیجه کامل گزارش از سوی اعضا در صحن علنی قرائت شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط