یكی از بزرگ ترین لشكرهای داعش بمباران شد

مجموعه ای از بمب افكن های راهبردی روسیه از نوع "تو-95 إم إس" كه به موشك های پیشرفتۀ بالدار مجهزند، مواضع داعش در حومۀ رقه در سوریه را بمباران كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت دفاع روسیه در بیانیۀ امروز جمعه اعلام کرد حملات نیروی هوایی روسیه، پایگاه ها و اردوگاه های آموزشی و مرکز فرماندهی یکی از بزرگ ترین لشکرهای داعش را هدف قرار داده است.

این بیانیه می افزاید بمب افکن های روسی از خاک روسیه برخاستند و بعد از پرواز از فراز آسمان ایران و عراق به آسمان سوریه رسیدند و سپس با استفاده از موشک های بالدار "خ-101"؛ مواضع تروریست های داعش در رقه را در هم کوفتند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد همۀ اهداف تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند و جنگنده های "سو-30 إس إم" و"سو-35 إس" از مجموعه هواپیماهای روسی موجود در پایگاه هوایی حمیمیم در حومۀ لاذقیه، پوشش لازم را برای جنگنده ها هنگام انجام ماموریت فراهم کردند. بعد از اتمام ماموریت همه جنگنده های روسیه به پایگاه های خود بازگشتند.

جنگنده های روسی از سی ام سپتامبر سال 2015 بنا به درخواست دولت دمشق، مواضع داعش و جبهه النصره را در چارچوب عملیات نیروهای هوا-فضای روسیه در سوریه هدف قرار می دهند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط