پورمختار در گفتگو با خبرنگار نما مطرح كرد:

دریافت پول از مردم در جهت آزاد سازی سهام عدالت توجیه قانونی ندارد

عکس خبري -دريافت پول از مردم در جهت آزاد سازي سهام عدالت توجيه قانوني ندارد

عضو كمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: نباید مردم بابت سهام عدالت بر طبق مقررات اولیه پولی به حساب دولت واریز كنند.

محمد علی پور مختار، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و نمانیده مردم فامنین و همدان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در خصوص سهام عدالت، گفت: سهام عدالت نیاز به هیچ لایحه ای ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس مقررات واگذاری سهام عدالت تا زمانی که دولت آورده خود را برنداشته باشد سهام عدالت قابل نقل و انتقال نیست چراکه سهام عدالت به عنوان طلب دولت از سهام محسوب می شود.
پورمختار در ادامه افزود: حال که دولت طلب خود را از سهام برداشته است دیگر دلیلی برای عدم آزاد کردن سهام عدالت وجود ندارد.
نماینده مردم فامنین و همدان در خانه ملت در ادامه بیان کرد: نباید مردم بابت سهام عدالت بر طبق مقررات اولیه پولی به حساب دولت واریز کنند.
پومختار ادامه داد: دولت وقت در جهت کمک به مستمندان این طرح را اجرا نموده و در قبال پول نیز سهام عدالت واگذار نشده است که دولت حالا بخواهد برای آزاد سازی سهام عدالت از مردم پولی دریافت کند.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: در قانون سهام عدالت موضوعی که در آن مردم بخواهند به دولت بدهی خود را پرداخت کنند نیامده مگر این که دولت مدعی شود که آورده اش از سهام عدالت به اندازه کافی نبوده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت ادامه داد: میزانی که دولت در نظر دارد از سهام داران بابت سهام عدالت دریافت کند بیشتر از میزانی است که در مقررات سهام عدالت ذکر شده است.
به گفته پورمختار نمایندگان مجلس بحث و بررسی آزاد سازی سهام عدالت و واریز پول از سوی مردم به دولت جهت آزاد سازی سهام را در دستور کار خود قرار داده اند.

۱۳۹۶/۱/۲۸

اخبار مرتبط