نخست وزیر كره جنوبی به ارتش دستور آماده باش داد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه به دلیل آنچه تشدید فعالیت های نظامی پیونگ یانگ بر شمرد، به ارتش و نیروهای مسلح این کشور دستور آماده باش داد.

«هوانگ کیو آهین» که امروز در نشست کابینه کره جنوبی سخن می گفت، اعلام کرد که از اخبار مربوط به احتمال آزمایش ششم هسته ای کره شمالی به شدت نگران است و با توجه به شرایط موجود به ارتش دستور می دهد که برای مقابله با هر اقدام نظامی و تحرکی از سوی کره شمالی در آماده باش کامل باشد.

روز گذشته (چهارشنبه) مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هم در یک پایگاه نیروی دریایی این کشور در ژاپن به کره شمالی هشدار داد و گفت که سپر دفاعی و شمشیر آمریکا آماده و مهیاست.

نخست وزیر کره جنوبی در سخنان خود همچنین از نیروهای مسلح کشورش خواست به طور کامل و دقیق همه تحولات و فعالیت های کره شمالی را زیر نظر داشته باشند.

در همین حال آمریکا یک بار دیگر اعلام کرده که فعالیت های محدودی را در اطراف سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی ردیابی کرده است که می تواند به آزمایش ششم هسته ای مربوط باشد.

کره شمالی آزمایش های اتمی خود را از این پایگاه انجام می دهد.

«هوانگ» بر اساس گزارش امروز خبرگزاری یونهاپ، اخبار مربوط به اینکه کره شمالی ممکن است در هفته های آینده یک موشک بالستیک قاره پیما شلیک کند را هم مایه نگرانی دانست و بر آماده باش ارتش برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد.
کره شمالی در برابر تهدیدهای نظامی آمریکا و متحدانش گفته است که جنگ در این منطقه جنگ اتمی خواهد بود و برای هر نوع نبردی که آمریکا آرزویش را دارد آماده است.

تنش ها در شبه جزیره در هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسید و دامنه این تنش ها زمانی گسترده تر شد که مقامات آمریکایی بویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و معاو وی مایک پنس در سفر به کره جنوبی و ژاپن به طور رسمی کره شمالی را تهدید به حمله کردند.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط