احتمال اعلام تائیدصلاحیت شدگان ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله كمتر از یك ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناك»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش نما به نقل از تابناک، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

ذوالفقاری در نشست خبری مطرح کرد؛

تامین امنیت انتخابات با ۲۶۰هزارنیرو

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.

حسین ذوالفقاری در نشست خبری امنیت انتخابات گفت: برای تمام مراحل انتخابات آسیب های امنیتی شناسایی شده و اشراف اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

ذوالفقاری افزود: پیشبینی وقوع پدیده های خاص صورت گرفته و در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: ستاد امنیت انتخابات در این وزارت متشکل از عناصر ستادکل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و صدا و سیما تشکیل شده است.

ذوالفقاری افزود: سه کمیته زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند که کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات و انتظامات وظیفه برقراری امنیت کشور را بر عهده دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای استانها ارسال شده اظهار داشت: بیش از ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند و ٤٠ فروند بالگرد نیز در اختیار ستاد انتخابات استانها قرار گرفته است.

وی گفت: روز گذشته دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن نامزدها باید بر اساس نمادی که در وزارت ارشاد به ثبت می رسانند باید فعالیت کنند.

معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: هرگونه اعلامیه و بیانیه از جانب نامزدها باید از طریق کانال هایی که در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است و دارای نماد ثبت شده هستند، منتشر شود و در سامانه وزارت کشور به نشانی http://www.samandehi.ir ثبت گردد.

ذوالفقاری قانون را معیار اصلی برشمرد و افزود: خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی و ایجاد هرگونه رعب و وحشت در طی برگزاری انتخابات ممنوع است و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: تجمعات انتخاباتی می بایست در محیط های سرپوشیده باشد و هرگونه تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت

ذوالفقاری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل امنیتی حفاظتی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کاندیداهایی که در حال حاضر مسئولیتی را برعهده دارند بر اساس رویه قبل حفاظت از آنها صورت خواهد گرفت و برای کاندیداهایی که در حال حاضر از حفاظت برخوردار نیستند؛ پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان برای آنها نیز حفاظت پیش بینی می شود.

اعلام پایبندی «موتلفه» به الزامات ائتلاف با نیروهای انقلابی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه نسبت به حذف نیروهای وابسته به خود ازفهرست‌ها، اعتراضی نکرده و الزامات ائتلاف با نیروهای اصولگرا و انقلابی را پذیرفته است.

حمیدرضا ترقی، درباره ابهاماتی که در برخی شبکه‌های اجتماعی و جریان‌های سیاسی درخصوص معرفی نامزد مستقل موتلفه اسلامی برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری منتشر دشه است، گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و علمای بزرگوار کشور در طول تاریخ ۵۰ ساله فعالیت سیاسی، مذهبی حزب موتلفه اسلامی شاهد بوده‌اند که این تشکل تبعیت از روحانیت انقلابی و هماهنگی با ولایت و رهبری را در جوهره کارکرد سیاسی خود حفظ کرده و آن را مزیت تشکیلاتی مستمر خود برای استقرار نظام اسلامی دانسته است.

وی افزود: موتلفه اسلامی طی انتخابات‌های گذشته نشان داده که بدون هیچگونه سهم خواهی، اصل را برسپردن مسئولیت‌ها به افراد صالح و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب دانسته و علیرغم نامهربانی‌ها و بهانه‌های سنتی و نواندیش در لیست‌های انتخاباتی، نسبت به حذف نیروهای وابسته به خود ازفهرست‌ها، اعتراضی نکرده و الزامات ائتلاف با نیروهای اصولگرا و انقلابی را پذیرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات، حزب موتلفه اسلامی اقدام به معرفی نامزدی حزبی کرده که در نوع خود کاری بدیع در نظام حزبی کشور محسوب می‌شود.

ترقی خاطرنشان کرد: امروز در کثرت ثبت‌نام افراد فاقد شرایطی که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کردند و باعث اعتراض بزرگان و سیاسیون شدند، معرفی یک نامزد حزبی از سوی موتلفه اسلامی می‌تواند الگویی جهت حل این مساله در قانون انتخابات باشد اما متاسفانه بجای اینکه مورد استقبال طرفداران تحزب و تشکل قرار گیرد، تا نظام حزبی در چارچوب سیاستهای کلان نظام تقویت شود، مورد بی مهری و بعضا انتقاد قرار گرفته و بعنوان یک حرکت تفرقه افکنانه و انشقاق دهنده تلقی شده است.

وی با تاکید بر اینکه معترضین به حزب موتلفه اسلامی از چند موضوع مهم بی‌اطلاع هستند، گفت: حزب موتلفه اسلامی نامزد خود را پس از طی فرآیندی دموکراتیک در درون حزب و در دی‌ماه سال گذشته در اجلاس سراسری مشهد معرفی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه کاندیدای موتلفه اسلامی پیش از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شد، تصریح کرد: اولین جلسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در اواخر بهمن ماه و دومین جلسه که منجر به اعلام اسامی نامزدهای آن شد در فروردین ماه بوده است.

ترقی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب مورد حمایت و پشتیبان موتلفه اسلامی بوده و دبیرکل و برخی از اعضای شورای مرکزی حزب نیز در ترکیب جمنا حضور داشته و با آن همراهی کرده‌اند. علاوه بر این دفاتر استانی موتلفه با جبهه مردمی در سطح استانها بیش از تهران همکاری دارد.

وی اظهارکرد: طی چند جلسه با هیات امناء و شورای مرکزی جمنا، نظرات موتلفه اسلامی درخصوص انتخابات تبادل و روند فعلی کار حزب به تائید هیات امنای جمنا رسیده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزد حزب موتلفه اسلامی ضمن احترام به جبهه مردمی نیروهای انقلاب، فقط متعهد به حزب بوده و نمی‌توانسته تعهد دیگری را به جمنا بدهد لذا در مجمع دوم از لیست جمنا حذف شد در حالی که افراد دیگری هم بودند که میثاق را امضا نکردند ولی حذف نشدند.

ترقی با بیان اینکه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تنها مرجع تصمیم‌گیری نسبت به نحوه ورود و ادامه کار نامزد خود است، خاطرنشان کرد: شورای مرکزی موتلفه طی مشورت با هیات امنای جمنا، برفعالیت جدی کاندیدای خود یعنی «سید مصطفی میرسلیم» در مناظرات انتخاباتی و بیان دیدگاهها و راهکارهای حزب برای حل مشکلات کشور تاکید داشته و دارد.

وی افزود: با پایان تبلیغات انتخابات، شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچون جمنا به جمع بندی روحانیت مبتنی بر پایش و بررسی جایگاه مردمی نامزدهای اصولگرایان و نیروهای انقلاب پایبند بوده و آن را مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهارکرد: در صورتی که وحدت و تمرکز روی فرد اصلح رای‌آور بعنوان استراتژی نهایی نیروهای انقلاب باشد، شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچون گذشته تابع تصمیم روحانیت مبارز و انقلابی خواهد بود.

رئیس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران:

از حقوق کاندیداها دفاع می‌کنیم

رئیس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با بررسی دقیق اعتراضات کار خود را انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد اعمال سلیقه‌های شخصی و یا سخت‌گیری‌های بی‌مورد و بدون مبنای قانونی باعث شود تا شهروندان از حق کاندیداتوری محروم شوند.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: اعضای هیئت نظارت مرکزی بر امر انتخابات شامل آقایان "محمدجواد کولیوند"، "قاسم میرزایی‌نیکو" و "محمد محمودی‌شاه‌نشین" به‌عنوان سه عضو کمیسیون شوراها و همچنین "بهرام پارسایی" و "فرهاد تجری" به‌عنوان دو نماینده کمیسیون اصل نودم قانون اساسی هستند، لذا ترکیب اعضای هیئت مرکزی ترکیب مناسبی است و کاندیداها اطمینان داشته باشند این هیئت از حقوق آنها دفاع می کند و ملاکش تنها قانون است.

وی افزود: در خصوص استان تهران نیز کمیته بازرسی فعال است و طبق قانون وظایف خود را انجام می دهد و در برابر هر تخلفی با قاطعیت خواهد ایستاد.

سعیدی همچنین ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه تا اینجا شاهد بوده ایم بر خلاف برخی ادوار قبلی انتخابات شوراهای شهر و روستا هیئت اجرایی و هیئت نظارت بدون در نظر گرفتن برخی فشارهای فراقانونی و فضاسازی رسانه ای جریان های خاص تنها بر مبنای قانون انجام وظیفه کرده است.

لاریجانی:

مشارکت مردم و روحیه امیدواری می‌تواند امنیت را ارتقاء دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد؛ آن چه به عملکرد جامعه لطمه می‌زند بعد منفی‌گرایی است.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی"سهم من در امنیت و آرامش" عنوان کرد: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه لطمه می‌زند بعد منفی گرایی است.

وی تاکید کرد: همه انسان‌ها ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشند؛ صحنه اجتماع، یک خانواده بزرگ است و می‌تواند با چالش‌هایی مواجه شود در این عرصه نباید مایوس شد داشتن روحیه و تقویت بنیان روحی مهم و در مسائل امنیتی موضوعی کلیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انسان‌ها باید در مسائل امنیتی از روحیه مناسب برخوردار باشند چالش‌ها ممکن است به واسطه مدیریت باشد و یا برخی از آن‌ها تحمیلی است.

وی گفت: یک نقص در تبلیغات کشور ما وجود دارد که در آن بعد منفی‌گرایی بر مثبت گرایی غلبه دارد و این کار اشتباهی است و بنیان کار کشور را با آسیب مواجه می‌سازد تبلیغات باید از برآیند امیدوارکننده برخوردار باشد.

لاریجانی تصریح کرد: کارهایی که در انقلاب در عرصه‌های زیربنایی و توسعه‌ای انجام شد با ارزش است اما سیستم تبلیغاتی منفی به این دستاوردها لطمه می زند در این زمینه سیستم تبلیغاتی کشور منفی گرایی زیادی دارد و شاید هم متاثر از کشمکش های سیاسی و مسائل مقطعی باشد.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد این تبلیغات روحیه شادابی را زیر پا می‌گذارند در حالی که حوزه سیاست باید فعال و شاداب باشد چرا که در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی اثر گذار است انسان کارآفرین و فعال سیاسی باید امیدوار باشد تا بتواند موفق باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در امنیت نیز مقوله امیدواری اهمیت زیادی دارد جامعه‌ای که دچار یاس و سرخوردگی می‌شوند لطمه می‌بیند و در این جامعه نمی‌توان امنیت پایدار داشته باشیم این امر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و همه باید با روحیه همکاری امنیت را ایجاد نمائیم.

وی تاکید کرد: از ویژگی‌های جامعه امن، مشارکت مردم است ما بدون مشارکت مردمی نمی‌توانیم به امنیت دست یابیم برای جلب مشارکت‌ها باید مردم احساس کنند که مسئولیتی را بر عهده دارند.

لاریجانی بیان کرد: از طرفی ناامیدی و منفی گرایی به این مشارکت و در نهایت امنیت لطمه می‌زند داشتن روحیه مناسب برای امنیت موضوع به هم تنیده‌ای است و به هم ارتباط دارد مشارکت بیشتر مردم نیازمند به روحیه‌ای سالم و سازنده و پر کار است.

اعلام برنامه‌های رئیسی در حوزه زنان و خانواده

کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده گفت: در ارتباط با تشکیل خانواده نگاهم همان نگاه مقام معظم رهبری است و باید جنبش ملی تشکیل خانواده شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع تعدادی از فعالان حوزه زنان با اشاره به اهمیت بالای نقش زن در اسلام گفت: نگاه ما به زن همان نگاه شریعت اسلامی است. ممکن است در شریعت اسلامی زن و مرد به لحاظ جسمی تفاوت داشته باشند اما از نظر انسانی تفاوتی وجود ندارد و یک زن هم می‌تواند حیات طیبه داشته باشد.

وی افزود: به لحاظ نقش اجتماعی طبیعتا وظایفی به عهده آنها است که در خانواده نقش اجتماعی زنان به عنوان کانون عاطفه توجه به همسر و فرزندان است و مردان نیز طبیعتا وظیفه دارند سخت تلاش کنند تا بتوانند زندگی صمیمی را برای جامعه به وجود آورند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه توجه به مسئله خانواده از افتخارات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: در نظام اسلامی امام خمینی (ره) به عنوان پیشوا و رهبر معظم انقلاب بر نقش نهاد خانواده و زن تاکید زیادی کردند.

امور زنان نباید در چنبره مسائل سیاسی قرار بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: امور زنان نباید در چنبره مسائل سیاسی و حزبی قرار بگیرد. مسئله زن واقعیتی است که باید با اراده و تصمیم با آن برخورد شود نه اینکه برای جلب توجه دیگران و جلب منافع و تحکیم موقعیت استفاده ابزاری کرد. استفاده از هر امر و مسئله‌ای به صورت غیرواقعی و تبلیغی برای جلب توجه ناپسند است.

وی تاکید کرد: شعاری برخورد کردن و سیاسی کردن به موضوع زنان که یک واقعیت اجتماعی و واقعیت خلقت هستند درست نیست.

برنامه‌نویسی و شعار در کشور کافی است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حتما برنامه من در حوزه زنان جدا از سیاست‌های مصوب کشور نیست. برنامه‌نویسی و شعار کافی است و اکنون زمان و میدان اجرا رسیده است. سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه حمایت زن و خانواده باید اجرایی شود. اگر این قوانین را اجرایی نکنیم تنها در حوزه شعار باقی می‌ماند و به صلاح نیست بعد از 38 سال از عمر انقلاب برنامه شعاری باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: زنان باید احساس کنند سیاست‌های مصوب و قوانین در جهت حمایت از آنها در حال اجرا است نه اینکه در حد لفظ و شعار باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه آرامش زنان در خانواده و یا اداره و سازمان بسیار مهم است، گفت: اگر زنی از صبح تا عصر در جامعه به فعالیت می‌پردازد و در عرصه‌های اجتماعی نقش ایفا می‌کند باید آرامش داشته باشد.خانم‌ها باید در حوزه اداری و نقشی که در خانه دارند بدون اضطراب باشند و استرس و اضطراب از آنها زدوده شود. این اضطراب وقتی زدوده شود که زنان احساس کنند سازوکارهای کشور حامی آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار حمایت از زنان فقط قانونگذاری نیست یا اینکه دستگاه قضایی فقط اقدام کند. بلکه همه سازوکار کشور باید از زنان در جهت ایفای نقش مادری و نقش اجتماعی در جامعه حمایت کند. سازوکارهای کشور باید آهنگ حمایت از ایفای نقش زنان در ارتقاء جامعه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تسهیل ازدواج در جامعه اشاره کرد و افزود: مساله ازدواج دختران و تسهیل ازدواج امری ضروری است و دولت تنها مسئول نیست بلکه کانون‌های محلی، افراد خیرخواه و زنان و مردان نیکوکار باید به این قضیه وارد شوند و سازوکار دولتی هم از آنها حمایت کند. در مساله ازدواج اعطای وام نیز بسیار مهم است البته نباید فقط شعار آن را بدهیم بلکه باید در عمل هم موضوع وام اجرایی شود.

وی با اشاره به تجربیات خود در حوزه حل مشکل ازدواج جوانان اظهار داشت: بنده در طول یک سالی که در مشهد حضور دارم مراجعات فراوانی در مورد مشکلات مربوط به ازدواج و عدم نبود مسکن داشته‌ام. آنجا این بحث را مطرح کردیم حالا که زمین و پول متعلق به امام رضا (ع) وجود دارد کاری برای حل مشکل ازدواج جوانان انجام دهیم و لذا 600 واحد مسکونی برای زوج‌های جوان احداث شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مسئولیت خود به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در آنجا نیز پرس و جو کردیم که آیا زمینی از اموال آستان قدس رضوی وجود دارد یا خیر، که بعد از پیدا شدن زمین برای ساخت مسکن برای حل مشکل ازدواج جوانان اقدام کردیم. قویا معتقدم هر اقدامی برای حل مشکل ازدواج، مسکن جوانان، وام ازدواج و اهدای تسهیلات مالی باید انجام شود.

جنبش ملی تشکیل خانواده باید شکل بگیرد

وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده گفت: در ارتباط با تشکیل خانواده نگاهم همان نگاه مقام معظم رهبری است و باید جنبش ملی تشکیل خانواده شکل بگیرد و همگان در آن سهم و نقش ایفا کنند. همانطور که امروز بسیاری حاضرند این نقش را ایفا کنند. تجربه نشان داده هر جا مردم وارد عرصه شدند مشکلات حل شده است. البته مردم تنها نباید در وسط میدان باشند و دولت باید قانونا از حضور مردم حمایت کنند.

بیمه زنان خانه‌دار حتما باید اجرایی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دیدگاه خود در حوزه حمایت از زنان اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار حتما باید اجرایی شود و ما نسبت به آن تاکید داریم. همچنین بیمه زنان روستایی و عشایری حتما باید اجرایی شود چرا که زنان عشایر در کنار مردان و حتی در مواقعی برتر از مردان سهم مهمی در تولید دارند.زنان روستایی و عشایر در کنار زنان خانه‌دار باید احساس کنند که سازوکارهای کشور در جهت حمایت از آنها حرکت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم یک فرد بیمار نباید دغدغه مریضی و همچنین اضطراب ناشی از مراجعه به بیمارستان و هزینه‌ها را داشته باشد و باید بیمه‌ها در جهت حمایت از آنها فعال شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع حقوق زنان اظهار داشت: ما معتقدیم بالاتر از بحث حقوق زنان بحث کرامت زنان است. امروز در جهان بحث‌هایی درباره حقوق زن مطرح می‌شود اما هدف چیز دیگری است. بخشی از شعار کار و کرامت که مطرح کردیم شامل کرامت زنان است.

حجت‌الاسلام رئیسی در باره موضوع اشتغال زنان نیز تاکید کرد: ما حتما اشتغال زنان را قبول داریم نه فقط برای زنان تحصیلکرده بلکه زنان غیرتحصیلکرده نیز نقش مهمی دارند. هر جا زمینه‌ای برای ایفای نقش زن مطرح باشد حتما می‌تواند نقش ایفا کند. در پاسخ به کسانی که در این زمینه‌ها ایجاد شبهه می‌کنند باید بگویم من به این موضوع اعتقاد دارم و در سلوک عملی خانواده خود آن را اجرا کردم نه اینکه باوری داشته باشم اما در عمل به گونه‌ای دیگر اجرا کنم. در عمل معتقدم همسر و دخترم نیز تا آنجا که می‌توانند باید در جامعه نقش ایفا کنند. لذا صحبت‌هایی که درباره نقش زن در جامعه می‌کنم در زندگی شخصی خود اجرا کرده‌ام و هر زنی که می‌تواند نقشی در جامعه داشته باشد باید ایفای نقش کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت توجه به زنان بی‌سرپرست گفت: زنان بی‌سرپرست باید مورد توجه مضاعف قرار گیرند چرا که آنها هم دغدغه حفظ فرزند، هم دغدغه نقش پدری و هم دغدغه صیانت از خانواده را دارد.

نوبت بخشنامه‌نویسی در کشور تمام شده است

وی با بیان اینکه قانون در کشور کم نداریم، تصریح کرد: نوبت بخشنامه و برنامه‌نویسی تمام شده و باید صحبت از اجرا باشد.مردم باید در عمل ببینند که قانون اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: طلاق علل مختلفی نظیر بحث‌های مالی، بیکاری، اعتیاد و دیگر موارد دارد. فکر می‌کنم مهمتر از بحث آسیب‌شناسی آسیب‌زدایی از مشکلات است. ما برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل برنامه کارشناسی تهیه کردیم. هر کسی در باب اشتغال سخنی داشته شنیده‌ایم یا در آینده خواهیم شنید و بنده برنامه‌های خود را اعلام خواهم کرد. درباره مبارزه با مواد مخدر نیز با توجه به سابقه‌ای که در مقابله با مفاسد اجتماعی و بحث مواد مخدر دارم برنامه جدی تهیه کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع طلاق توافقی نیز اظهار داشت:‌درست است که دختر و پسر می‌توانند با توافق یکدیگر از هم طلاق بگیرند اما در این میان بزرگان خانواده نیز نقش مهمی دارند و باید پادرمیانی‌های لازم را انجام دهند و نگذارند پیوند عاطفی به هم بریزد. مسئله حقوقی در خانواده روبنایی است.آنچه زیربنای خانواده و ازدواج است مودت و رحمت بین زن و شوهر است. راه آسیب دیدن مودت و عاطفه در میان زن و شوهر دادگاه نیست بلکه بزرگترها باید نقش ایفا کنند.

وی درباره اینکه برنامه‌اش برای ایجاد ساختار جدی در حوزه بانوان چیست، اظهار داشت: تاکنون در دولت‌های مختلف مشاور امور زنان وجود داشته است. به نظر مسئله زنان گسترده‌تر از حوزه مشاورت است و باید ساختار مناسبی برای اجرای سیاست‌ها و قوانین مربوط به حمایت از خانواده ایجاد شود. این ساختار نه فقط در یک بخش دولت بلکه باید در همه مجموع دولت ایجاد شود. ما امروز سیاست‌های کلی نظیر جمعیت و حمایت از خانواده را داریم و من حوزه مشاورت را برای پیگیری مشکلات این حوزه کافی نمی‌دانم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین ازبرنامه ویژه برای رسیدگی به مشکلات معلولان خبر داد و افزود: ما حتما به حوزه معلولان توجه جدی خواهیم داشت. با توجه به اینکه معلولان از نظر فیزیکی دچار محدودیت هستند ما نباید محرومیت‌های مضاعفی برای آنها درست کنیم. بیمه معلولان امری بسیار مهم است و ما به صورت قانونمند از آنها حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به برنامه‌هایی که در مدت فعالیت در آستان قدس رضوی برای حوزه زنان انجام شده است، گفت: ما گام‌های جدی در آستان قدس برای پیگیری از مسائل زنان برداشتیم و برای اولین بار مرکز امور زنان ایجاد کردیم. همچنین رواق بسیار وسیع و مناسبی به زنان اختصاص دادیم و اعلام کردیم مطلقا مردان به این رواق رفت و آمد نکنند. حتی برخی آقایان به شوخی به ما اعتراض کردند و به آنها گفتیم مواظب باشید دیگر رواق‌ها به زنان اختصاص پیدا نکند لذا باید تاکید کنم سخن در رویکرد است و ما رویکردی جدی به حوزه زنان داریم.

بانک:

ماموریت جهانگیری در مناظره‌ها مشخص شد

عضو شوراى مرکزى حزب اعتدال و توسعه در مراسم افتتاح دفتر این حزب در شهر رى گفت: جهانگیری با روحانی رقابت نخواهد کرد.

مرتضى بانک عضو شوراى مرکزى حزب اعتدال و توسعه در مراسم افتتاح دفتر این حزب در شهر رى با اشاره به افتتاح این دفتر گفت: شهر ری یکی از شهرستان‌های مهم استان محسوب می‌شود و امیدوارم این دفتر در این شهرستان نقش مفیدی در سپهر سیاست ایفا کند.

وى افزود: بعد از به روی کار آمدن دولت روحانی تحزب جان تازه‌ای گرفت و در انتخابات 7 اسفند شاهد آن بودیم و امیدوارم در آینده انتخابات پر شوری با حضور مردم داشته باشیم.

بانک با اشاره به حضور جهانگیرى در انتخابات اظهار داشت: جهانگیری برای تکمیل و ارائه ظرفیت هایی که در درون جبهه اعتدال دارد در انتخابات شرکت کرده و به نظر می‌رسد روحانی و جهانگیری بخش‌های مختلف را بیش از پیش به مردم معرفی کنند و تخریب‌های صورت گرفته در این مدت را پاسخ دهند.

وى در ادامه تصریح کرد: طبیعی است در این فرآیند جهانگیری با روحانی رقابت نخواهد کرد و برای انتقال و ارائه دستاورد‌ها و دفاع از دولت به عنوان یک عنصر که می‌تواند با توجه به مسئولیتی که داشته است توضیح دهد.

بانک با اشاره به مناظرات انتخاباتى تصریح کرد: از روحانی که اهل مبارزه، مناظره و ورود به چالش‌ها است بعید است فرصت مناسبی را مانند مناظره را از دست دهد آن هم در شرایطی که رقبا بدترین تخریب‌ها را علیه ایشان داشتند و البته بخش مهمی از انتقادات برای تخریب روحانی دستاوردهای دولت‌اوست.

وى همچنین در بخش دیگرى از سخنانش گفت: با فرجام برجام ما شاهد بودیم حصر سیاسی فرو ریخت و برای ارتباط با ایران امروز رقابت وجود دارد، اگر برجام به فرجام نمی‌رسید سرنوشت کشور جور دیگری رقم می‌خورد.

بانک در ادامه تصریح کرد: منتقدان در جبهه‌های مختلف تمام امکاناتشان را در جهت تخریب به کار می‌گیرند و برجام یکی از این اهداف است. افرادی که امروز مقابل برجام می‌ایستند ماموریت و وظیفه دارند و باید گفت:‏ ۶۳ درصد مردم از توافقات هسته‌ای راضی هستند.

وی اظهار داشت: دوستانی که مقابل برجام هستند نمی‌خواهند گره از کار مردم باز کنند بلکه قصد نا امید کردن مردم است.

پایان مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری

مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز 31 فروردین ماه به پایان می‌رسد اما این مهلت تا 5 اردیبهشت ماه قابل تمدید است.

مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز 31 فروردین ماه به پایان می رسد.

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از 27 فروردین ماه آغاز شده و طبق جدول زمانبندی امروز آخرین روز از مرحله اول رسیدگی به صلاحیت داطلبان است.

البته طبق جدول زمانبندی ستاد انتخابات کشور، امکان تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان از 1 اردیبهشت ماه به مدت 5 روز دیگر یعنی تا 5 اردیبهشت ماه وجود دارد.

با توجه به اینکه امروز آخرین روز مرحله نخست بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است، باید دید آیا در روز جاری کار رسیدگی صلاحیت داوطلبان به اتمام می رسد و یا اینکه شورای نگهبان از تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان استفاده می کند.

سخنگوی شورای نگهبان:

به نتیجه برسیم اسامی تائیدشدگان اعلام می شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امروز در قم برگزار می‌شود و چنانچه به نتیجه برسیم اسامی افراد واجد صلاحیت اعلام خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز پنج‌شنبه 31 فروردین ماه 96 جلسه شورای نگهبان به منظور بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

وی افزود: چنانچه به نتیجه برسیم اسامی افراد واجد صلاحیت اعلام خواهد شد و در غیر این صورت از فرصت 5 روز دوم به استناد تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌شود.

جلسه امروز اعضای شورای نگهبان در قم برگزار می‌شود و تشکیل جلسات این شورا و یا جلسات فقها در قم به دلیل حضور اغلب آنها در این شهر امری رایج است.

علاوه بر این تشکیل جلسات همزمان تشکیل برخی کمیسیون‌های مجلس خبرگان مانع حضور فقها و عضو این کمیسیون در جلسات تهران می‌شد.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط