رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان مركزی در گفتگو با نما:

بیشتر صنعت‌گران، كارخانجات و كارگران در دولت یازدهم بیكار شدند

عکس خبري -بيشتر صنعت‌گران، کارخانجات و کارگران در دولت يازدهم بيکار شدند

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان مركزی بابیان اینكه بیشتر صنعت‌گران، كارخانجات و كارگران در دولت یازدهم بیكار شده‌اند گفت: نبود منطق و گزارش عملكرد قابل دفاع دولت را به سمت پرخاشگری كشانده است.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان مرکزی با اشاره به فضای انتخاباتی امروز در جامعه گفت: در رقابت انتخاباتی، رقابت سالم انتخاباتی می‌تواند محصولات خوبی برای جمهوری اسلامی داشته باشد، فضای انتخابات نباید به‌دروغ، توهین و تهمت آلوده شود، وجود رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی برای تحقق کامل مردم‌سالاری دینی امری ضروری است.
مقدسی با اشاره به فعالیت ستادهای انتخاباتی میرسلیم گفت: تمامی ستادهای مردمی میرسلیم در سراسر کشور با شعار راستی و درستی فعال‌شده است، هرگونه تخریب کاندیداهای رقیب را خلاف سیاست مشی مؤتلفه اسلامی می‌دانیم، اولویت ستاد انتخاباتی میرسلیم برگزاری انتخاباتی پرشور همراه با مشارکتی فعال از سوی آحاد مردم است.
وی ادامه داد: در ستاد میرسلیم حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.
رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های خود میرسلیم، از تمام اقشار جامعه، دانشجویان، کشاورزان، اصناف، کارگران و همه قشرها کمک می‌گیریم و در ستاد میرسلیم فعال هستند و فعالیت این ستاد را در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و برطرف کردن مشکلات مردم در استان ان‌شاءالله ادامه می‌دهیم.
مقدسی خاطرنشان کرد: میرسلیم علی‌رغم شناخته شدنش به‌عنوان یک چهره فرهنگی به سبب سابقه‌اش در وزارت فرهنگ و ارشاد، توانمندی و تخصص اصلی وی در حوزه صنعت است که سوابق بسیار درخشانی را در حوزه صنعت، خودکفایی و پیشبرد پروژه‌های خلاقیت گونه در کشور داشته، ازجمله آن‌ها می‌توان به طرح موتور ملی اشاره کرد که ازجمله طرح‌هایی بود که سرپرستی آن بر عهده میرسلیم بود.
وی بیان کرد: بنابراین با این سابقه کاری فکر می‌کنیم برنامه‌های میرسلیم در حوزه صنعت در استان مرکزی که قطب صنعتی کشور شناخته‌شده می‌تواند طرفداران بسیاری داشته باشد و مشتریان خوبی را جذب کند.
مقدسی عنوان کرد: وضعیت امروز صنعت استان مرکزی، وضعیت بسیار آشفته‌ای است و اگر از ابعاد مختلف صنعت را نگاه کنیم، می‌بینیم که با مشکلاتی از قبیل رکود، بیکاری و نقدینگی مواجه است.
رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان مرکزی با اشاره به گره موجود در بخش صنعت کشور و استان گفت: متأسفانه سیاست‌های دولت در چهار سال گذشته نتوانست گره صنعت کشور و به‌تبع آن استان را باز کند و فکر می‌کنیم مهم‌ترین عاملی که سبب شد وضعیت صنعت استان، وضعیت شکوفایی نداشته باشد، نبود توجه به بخش داخلی است و نگاه‌هایی که به بیرون از کشور می‌شد و همین‌طور معطل کردن کشور به مسئله برجام و نتیجه گرفتن از آن‌که سبب شد مدیران صنعتی در استان توجه به بخش صنعت نداشته باشند.
وی ادامه داد: اما میرسلیم مهم‌ترین شعاری را که در حوزه صنعت دارد به‌طورقطع توجه به خلاقیت‌های داخل کشور و درون استانی است، بنده فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، دانش و خلاقیت نیروهای بومی اعتماد کنیم، سرمایه‌گذاری کنیم و پروژه‌های ملی را تعریف کنیم، در عرصه خودکفایی و پیشبرد صنعت می‌توان بسیار موفق باشیم و باید این توانمندی را داشته باشیم که نقدینگی را که امروز در کشور وجود دارد و به هفت‌تا هشت برابر سال‌های گذشته ارتقاءیافته و مثل سم می‌تواند برای اقتصاد کشور کشنده باشد را به سمت صنعت و تولید هدایت کنیم، منتها لازمه آن اعتماد به طرح اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی است.
مقدسی افزود: ما فکر می‌کنیم اگر ستاد میرسلیم بتواند در حوزه صنعت طرح‌ها و برنامه‌های خود را خوب ارائه دهد و برای صنعتگران به‌خوبی توجیه کند به‌طورقطع می‌تواند موفقیت چشم‌گیری را در این استان داشته باشد.
وی عنوان کرد: نظر میرسلیم این است که بحث هدفمندی یارانه‌ها درست اجرا شود و درآمدی که از هدفمندی یارانه‌ها داریم اگر در صنعت و کشاورزی به کار گرفته شود، بحث اشتغال، بیکاری و تولید ملی ان‌شاءالله سروسامان می‌گیرد.
این فعال سیاسی با اشاره به وضعیت کشور در دولت یازدهم گفت: در این سه سال و خرده‌ای که دولت حجت‌الاسلام روحانی رأس کار بوده همان‌طور که می‌دانید اکثر صنعتگران بیکار شده‌اند، 50 درصد کارخانه‌ها تعطیل‌شده و 30 درصد کارگران هم با ظرفیت 20 تا 30 درصد کار می‌کنند که ان‌شاءالله میرسلیم و تیم بسیار قوی اقتصادی که دارد و خودش آن‌که یکی از افرادی است که به صنعت علاقه دارد و در صنعت‌کارکرده و شعار و حرف و نوشته هم نیست و همواره لباس کار پوشیده و همراه کارگران کارکرده و بسیار امیدوار به کارگران و فارغ‌التحصیلان این رشته است بتوانند صنعت را نجات دهند.

۱۳۹۶/۲/۲۶

اخبار مرتبط