اختصاصی نما:

دولت یازدهم با نگرفتن وثیقه و ضمانت كافی حق ملت را تضییع كرده/16 میلیارد دلارپول نفتی كه در سال 93 فروخته شد كجاست

عکس خبري -دولت يازدهم با نگرفتن وثيقه و ضمانت کافي حق ملت را تضييع کرده/16  ميليارد دلارپول نفتي که در سال 93 فروخته کجاست

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اما در دولت یازدهم 4/1میلیارد دلارپول نفتی كه به صورت مكتوب فروخت چرا برنگشته ،كجا رفته،چه ضمانتی داشته این مبلغ كه دو برابر تعهد بابك زنجانی است. پول16 میلیارد دلار نفتی كه در سال 93 فروخته كجاست

مهندس سید مصطفی آقا میر سلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تضییع حقوق ملت در نگرفتن ضمانت های کافی دولت در قرار دادهای نفتی گفت:در دولت نهم و دهم که مسئله تحریمها مطرح شد ما داشتیم کار پژوهشی می کردیم، ورود بعضی از قطعات دچار مشکل بود و باعث مختل شدن روند کار ما شد.نیاز داشتیم به آن قطعات و مانده بودیم چه کار کنیم. من رفتم دفتر آقای هاشمی ثمره موضوع را با ایشان در جریان گذاشتم به ایشان گفتم که شما اگر تحریمها را در نظر نگیرید یک مشت قاچاقچی و دلال در کشور با سیطره بر اوضاع مانع دستیابی آسان به این قطعات خواهند شد آیا فکری برای این کردید یا خیر؟ گفت بله آقا فکر کردیم.بعدا فهمیدیم که امثال بابک زنجانی ها را انتخاب کرده بودند که از طریق واسطه این امور را انجام دهند البته محکم کاری هم کرده بودند.بابک زنجانی به ارزش 2/6 میلیارد دلار کار برای آن دولت انجام داد اما وثیقه هایی در قبال آن به دولت داده بود.
میر سلیم در ادامه با تاکید بر این که دولتها باید به دنبال احقاق حقوق ملت باشند افزود:الان بابک زنجانی زندانی و منتظر اعدام است واما وثیقه هایی که گذاشته یکی یکی در اختیار دولت قرار می گیرد تا حقوق واموال ملت باز گردانده شود و خودش هم بخاطر سوءاستفاده هایی که از این اعتمادکرده به سزایش خواهد رسید و اعدام خواهد شد. حالا بابک زنجانی هرغلطی کرده،راهش را خودش انتخاب کرده اما دولت وثیقه اش را دریافت کرده بود و نگذاشت حق ملت پایمال شود.
وی در انتقاد به اجرای قرار دادهای نفتی بدون اخذ ضمانتهای کافی در دولت یازدهم بیان کرد: اما در دولت یازدهم 4/1میلیارد دلارپول نفتی که به صورت مکتوب فروخت چرا برنگشته ،کجا رفته،چه ضمانتی داشته این مبلغ که دو برابر تعهد بابک زنجانی است. پول16 میلیارد دلار نفتی که در سال 93 فروخته کجاست . من نمی گویم آن دولت کار خوبی کرده و دلال بازی کرده اما خدا پدرش را بیامرزد که وثیقه گرفته که بتواند حقوق ملت را برگرداند.بر اساس گزارش دیوان محاسبات الان 20 میلیارد دلار سرمایه کشور معلوم نیست کجاست .دولت نمی تواند پاسخ بدهد چون خلاف کرده دست واسطه ها را باز گذاشته وخودشان در این واسطه گری ها نقش داشتند. من بارها گفتم چاقو دسته خودش را نمی برد کسی می تواند جلوی این سوءاستفاده ها را بگیرد که دامنش پاک باشد و آلوده به این مفاسد نباشد.حقوق ملت باید بازگردانده شوددر غیر این صورت دولت باید مورد سوال قرار گیرد.

۱۳۹۶/۲/۲۷

اخبار مرتبط