بیگی در گفتگو با نما مطرح كرد:

رئیس دولت هیچ رغبتی برای اجرای برنامه ششم توسعه ندارد/ عدم ابلاغ و اجرای لایحه ششم توسعه رئیس جمهور را به مجلس می كشاند

عکس خبري - رئيس دولت هيچ رغبتي براي اجراي برنامه ششم توسعه ندارد/ عدم ابلاغ و اجراي لايحه ششم توسعه رئيس جمهور را به مجلس مي کشاند

نماینده مجلس گفت: نمایندگان مجلس در خصوص نحوه برخورد با دولت منتظر ارائه گزارش نائب رئیس اول مجلس در رابطه با ابلاغ و اجرای برنامه ششم هستند در صورتی كه گزارش بر ضد دولت باشد نمایندگان قطعا رئیس جمهور را با طرح سوال و دیگر مورد قانونی خود مآخذه خواهند كرد.

علیرضا بیگی عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، گفت: بواسطه سرباز زدن دولت از تنظیم برنامه ششم توسعه، مجلس در نهایت با مجوز مقام معظم رهبری تدوین و تنظیم برنامه ششم را بر عهده گرفت.
وی در ادامه افزود: عدم رضایت رئیس دولت از تنظیم و تدوین برنامه ششم زمانی هویدا می شود که امضاء و ارسال احکام و کلیات برنامه با امضاء نوبخت صورت گرفت.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت برای اجرا کردن اهداف دولت در کشور از فرصت برنامه ششم توسعه استفاده نبرد.
نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت در ادامه به حضور نیلی رئیس تیم اقتصادی دولت در مجلس در جهت ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی مجلس اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان در زمان حضور "نیلی" در مجلس از وی در خصوص اینکه در وضعیت نابسمان اقتصادی کشور چرا دولت از برنامه ششم توسعه استفاده نکرد؟ سوال کردند که در نهایت این سوال وکلای ملت از سوی رئیس تیم اقتصادی دولت بی جواب ماند.
وی گفت: دولت می بایست از قوانین برنامه در بودجه های سنواتی بهره بگیرد و برای بهره گرفتن نیازمند ابلاغ به وزارت خانه ها و سازمان و دستگاههای اجرایی است که متاسفانه هنوز این امر از سوی دولت صورت نپذیرفته است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که در اجرای برنامه ششم توسعه در دستگاههای اجرایی، مقاومت هایی وجود دارد، بیان داشت: در جهت عدم ابلاغ و اجرای برنامه ششم توسعه رئیس مجلس نائب اول خود را مسئول پیگیری ابلاغ برنامه ششم توسعه به دستگاه ها کرد.
وی افزود: در استان ها نمایندگان در پیگیری های خود از مسئولان به این نتیجه رسیده اند که برنامه ریزی های وزارتخانه ها برای اجرای برنامه ششم لحاظ نشده است.
بیگی تأکید کرد: رئیس دولت هیچ رغبتی برای اجرای برنامه ششم توسعه ندارد چراکه احساس می کند در تدوین برنامه نتوانسته ایفای نقش کند و اهداف برنامه باعث نخواهد شد تا دولت به اهدافش برسد.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس در خصوص نحوه برخورد با دولت منتظر ارائه گزارش نائب رئیس اول مجلس در رابطه با ابلاغ و اجرای برنامه ششم هستند در صورتی که گزارش بر ضد دولت باشد نمایندگان قطعا رئیس جمهور را با طرح سوال و دیگر مورد قانونی خود مآخذه خواهند کرد.

۱۳۹۶/۴/۲۲

اخبار مرتبط