آصفری در گفتگو با نما:

از دیگ برجام آبی برای ملت ایران گرم نشده است /كارنامه ضعیف اقتصادی دولت در جامعه لمس می شود

عکس خبري -از ديگ برجام آبي براي ملت ايران گرم نشده است /کارنامه ضعيف اقتصادي دولت در جامعه لمس مي شود

یك نماینده سابق مجلس گفت متاسفانه چون دولت در حوزه اقتصادی كارنامه قابل قبولی نداشت به هر قیمیت حتی عقب نشینی از آرمان ها و حقوق خودمان دنبال تصویب برجام بود.

محمدحسن آصفری نماینده مردم مجلس در دور نهم در گفتگو با نما با اشاره به سالروز امضای توافق برجام که اظهار داشت: ما به دو علت پای میز مذاکره نشستیم اول اینکه می خواستیم به دنیا ثابت کنیم که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست و در استراتژی دفاعی ایران این نوع سلاح جایگاهی ندارد.
وی با اشاره به اینکه هدف دوم ما از انعقاد برجام کنار زدن تحریم‌ های ناجوانمردانه ای بود که به بهانه فعالیت هسته ای علیه ایران تصویب شده بود، ادامه داد: ما با این مذاکره نشان دادیم که اهل گفتگو و منطق هستیم و اعتقادی به جنگ و خونریزی نداریم.
این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین تهدید برای دنیا وجود زرادخانه های هسته ای است، ادامه داد: تنها حسن برجام برای ما این بود که دنیا فهمید سلاح هسته ای جایگاهی برای ایران ندارد و ما به این دستاورد برجام احترام هم می گذاریم.
آصفری افزود: ما در برجام هزینه سنگینی دادیم تا به حقوق خود دست پیدا کنیم و امروز که نوبت غرب بود تا تحریم ها را رفع کند هیچ قدمی برنداشته است.
وی با بیان اینکه عده ای تیم مذاکره کننده را قهرمانان دیپلماسی می نامند از این عنوان انتقاد کرد و گفت: این تیم در جریان برجام بی تدبیری کردند چرا که اعتقادی به نامردی، بدعهدی و دبه کردن طرف مقابل نداشتند و این گاف تیم مذاکره کننده ما بود و امروز باید پاسخگوی رفتار خود باشد که چرا هیچ تضمینی برای اجرای اجرا شدن برجام از سوی غرب نگرفته است.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه بنا بود برجام تحریم ها از میان بردارد، تصریح کرد: ما در بحث تحریم ها حتی عقب گرد هم داشتیم و غرب با نادیده گرفتن حقوق ملت ایران تحریم های جدیدی را علیه ما اعمال کردند و برجام های جدیدی مانند برجام حقوق بشر و برجام موشکی را مطرح کردند.
آصفری با اشاره به اینکه تجربه برجام برای ملت ایران تجربه ای تلخ بود و ملت هزینه زیادی در این مسیر پرداخت کردند، اظهار داشت: متاسفانه چون دولت در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداشت به هر قیمیت حتی عقب نشینی از آرمان ها و حقوق خودمان دنبال تصویب برجام بود.
وی از عملکرد دولت در ایجاد فضای قطبی در جامعه بر مبنای موافقان و مخالفان برجام انتقاد کرد و گفت: دولت در حالی روزی منتقدان برجام را بیسواد معرفی می کرد که خود امروز به یکی از منتقدان جدی برجام تبدیل شده است به طوری که آقای ظریف هم می گوید آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده است.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: آقای ظریف باید بداند که امروز جای این صحبت ها نیست و باید پاسخگو باشد که چرا نتوانسته است تضمین های لازم را زطرف غربی بگیرد تا امروز با نقض برجام و پایمال شدن حقوق ملت مواجه نباشیم. این مسئله مواجه نباشیم.
آصفری با تاکید بر اینکه همه کشورها به دنبال تقویت بنیه دفاعی و افزایش تسلیحات نظامی خود هستند، خاطرنشان کرد: این چه تعهدی است که ما باید تا 25 سال آینده نباید به دنبال توسعه و تقویت توان دفاعی و نظامی خود باشیم؟
وی با بیان اینکه برجام خیانتی جدی علیه ملت ایران بود، گفت: ترامپ امروز تصمیمات اوباما را نادیده گرفته و برجام را کاغذ پاره می داند واز بازنگری برجام و گرفتن تعهدات دیگر از ایران صحبت می کند.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: روزی طرفداران دولت می گفتند که چیزی از دیگ هسته ای برای ملت نمی جوشد آیا امروز از دیگ برجام آبی برای ملت گرم شده است، آیا برجام سفره های رنگین برای مردم درست کرده است؟ آیا چرخ تولید با برجام می چرخد؟ آیا سوئیفت باز شد؟ آیا بانک های خارجی با تولید ککندگان ما وارد مذاکره شدند؟
آصفری در ادامه از دولت خواست که دست از زیرسوال بردن ارگان های اصلی نظام مانند سپاه بردارد و برای یکبار هم که شده به منتقدان برجام به چشم دلسوزان نظام نگاه کند و به جای اینکه جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرد، طرف مقابل را مواخذه کند که چرا به تعهدات خود عمل نکرده است؟

۱۳۹۶/۴/۲۴

اخبار مرتبط