توفان پرواز هواپیما تهران را زمین گیر كرد

مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان اعلام كرد توفان شدید و كاهش دید، مسیر پرواز تهران - زابل را تغییر داد و این هواپیما در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, حمیدرضا پارسا مسئول روابط عمومی فرودگاه سیستان بیان کرد که پرواز شماره 1085 هواپیمای شرکت ماهان ساعت 6 صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به سمت زابل در شمال سیستان و بلوچستان ترک کرد.
وی ادامه داد: این پرواز قرار بود ساعت هفت و 30 دقیقه وارد فرودگاه زابل شود که با توجه به توفان شدید و کاهش دید افقی تا 800 مترموفق به فرود نشد.
وی افزود: با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت 8 و 7 دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.
مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز مجدد این هواپیما از فرودگاه بین المللی زاهدان به سمت زابل بستگی به مساعد شدن شرایط جوی منطقه سیستان دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک امروز/دوشنبه/ در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش باد شدید به همراه گرد و غبار سبب کاهش شعاع دید تا 700 متر شده است.
وی افزود: نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان امروز بعداز ظهر شاهد افزایش گرد و غبار خواهند بود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

۱۳۹۶/۴/۲۶

اخبار مرتبط