میانمار، شریك تجاری كره شمالی است

منبع درآمد پیونگ یانگ این روزها تبدیل به چالشی جدی برای آمریكا شده است. دولت ترامپ حساسیت زیادی بر روی كره شمالی دارد و تمام تلاش خود را به كار گرفته تا منابع درآمدی كره شمالی را پیدا كند. آن طور كه مقامات آمریكایی مطرح كرده اند میانمار با خرید سلاح از پیونگ یانگ یكی از راه های منبع درآمدی پیونگ یانگ است.

به گزارش نما به نقل از برنا، زمانی که سفیر ایالات متحده آمریکا، جوزف یون در این هفته از میانمار بازدید کرد، احتمالا سعی داشت یک شریک نظامی طولانی مدت پیونگ یانگ را متقاعد کند تا به تلاش های آمریکا برای جلوگیری از تلاش های هسته ای کیم جونگ یون متعهد شود.

تحلیلگران هدف این سفر را تلاش دولت ترامپ برای قطع درآمد کره شمالی عنوان می‌کنند. موضوع نحوه چگونگی درآمد کره شمالی برای دولت آمریکا امروز تبدیل به یک چالش جدی شده است و آنها معتقدند که با وجود بسته شدن همه راه ها بر کره شمالی این کشور چگونه درآمد زایی می‌کند؟

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده، پیش از انتخابات سال 2015 میلادی، نظامی که قبلا میانمار را اداره می کرد، به عنوان یکی از خریداران برتر تکنولوژی اسلحه و سلاح های کره شمالی شناخته می شد. این درآمد، به نوبه خود، کمک می کند تا برنامه های سلاح های خود را با پیونگ یانگ و شیوه زندگی پرطرفدار نخبگان کره شمالی تامین کند.

«آنتونی روغیرو»، معاون سابق وزارت خزانه داری ایالات متحده و متخصص استفاده از اقدامات مالی هدفمند، در طی یک یک سخنرانی در بنیاد دفاع از دموکراسی در هفته گذشته گفت: "حداقل، او به آنجا می رود تا به آنها یادآوری کند که ما (ایالات متحده) تماشا می کنیم. "

سی.ان.ان از وزارت امور خارجه میانمار در ارتباط با سفر و روابط میانمار با کره شمالی سوالی مطرح کرده است اما مقامات میانمار از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده اند.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از تلاش های آمریکا برای پیروی از قوانین بین المللی در رابطه با پیونگ یانگ خبرداده است. تیلرسون افزود: "اقدام جهانی برای جلوگیری از تهدید جهانی ضروری است." "هر کشوری که کارگران مهمان کره شمالی را درخاک خود پناه داده است، از ارائه هر گونه مزایای اقتصادی و نظامی به این افراد خودداری کنند. همه کشور ها باید در راستای پیروی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از هرگونه کمک و یا اقدامی که منجر به کمک به پیونگ یانگ شود خودداری کنند.

شرکت هایی در سنگاپور و میانمار به خرید و فروش سلاح از کره شمالی متهم شده اند.

سازمان ملل، در اوایل امسال شرکتی با نام Pan Systems Pyongyang را متهم به استفاده از شبکه گسترده ای از عوامل، شرکت ها و حساب های بانکی دریایی در چین، اندونزی، مالزی، سنگاپور و خاورمیانه برای دورزدن تحریم های کره شمالی کرده است و معتقد است این شرکت ها مواد مربوط به ساخنت صلاح را به کره شمالی فروخته اند.

یک نماینده Pan Systems در سنگاپور در ماه مارس این ادعا را مضحک خواند و گفت: «پَن» یک شرکت تجارتی است و ممکن است با همه کشورها برای برای تجارت ارتباط برقرار کند اما تجارت مربوط به مواد ساخت سلاح شبیه به شوخی است.

میانمار سالها متهم به خرید فن آوری موشکی بالستیک پیونگ یانگ بود. قبل از انتخابات آزاد این کشور که منجر به ظهور «عون سن سو چی» رهبر میانمار شد، ارتش این کشور در میان متحدان کلیدی کره شمالی در نظر گرفته شد. در حا حاضر تعداد افرادی که در ارتش برمه حضور دارند به ارتباط با کره شمالی علاقمند هستند. رهبر میانمار، عون سن سو چی بیش از همه خواستار برقراری ارتباط با پیونگ یانگ است که این موضوع نگرانی های دولت ترامپ درباره میانمار و خرید سلاح این کشور از پیونگ یانگ را افزایش داده است.

۱۳۹۶/۴/۲۶

اخبار مرتبط