طبیب زاده در گفتگو با نما مطرح كرد:

قرارداد با توتال دستخوش دولت به خیانت‌های فرانسه است/ قرار داد توتال تاراج منافع ملی است

عکس خبري -قرارداد با توتال دستخوش دولت به خيانت‌هاي فرانسه است/  قرار داد توتال  تاراج منافع ملي است

نماینده سابق مجلس گفت: معتقدم دولت با رسمیت دادن قرارداد توتال با وزارت نفت به تاراج منافع ایران رسمیت بخشیده است.

زهره طبیب زاده، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال، گفت: دولت انتقال تکنولوژی را هدف، قرارداد ایران با توتال بیان می کند.
وی در ادامه بیان کرد: دولتمردان بارها بیان کرده اند که ایران فاقد تکنولوژِی برتر در زمینه استخراج و بهره برداری نفتی است از این رو ایران به توتالی که شرکت پیشرفته نفتی است و در جهت استخراج از تکنولوژِی روز دنیا بهره مند از این رو دولت با توتال برای انجام پروژه میدان نفتی مشترک با قطر قرار داد منعقد کرده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون مجلس نهم ادامه داد: اروپائیان بعد از انقلاب نسبت به مردم و نظام اسلامی کینه ای در دل دارند که به هیچ عنوان حاضر نخواهند شد تا تکنولوژی جدیدی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.
این نماینده ادوار مجلس با اشاره به گذشت یک سال از توافق نامه برجام، اذعان کرد: یک سال از توافق نامه برجام می گذرد و طی این مدت قراربود که غربی ها سایت هسته ای اراک را باز طراحی و بازتولید کنند اما امروز شاهد هستیم چینی ها سایت اراک را بازتولید و طراحی خواهند کرد.
وی با تأکید بر این مطلب که آزموده را آزمودن خطاست، خاطرنشان کرد: کدام یک از شرکت های فرانسوی یا آلمانی و آمریکایی بعد از برجام آمدند و در باز طراحی کردن سایت های هسته ای، ایران را کمک کردند.
وی ادامه داد: تنها دستاورد غرب در جهت کمک به برنامه هسته ای ایران وارد کردن ویروس استاکس نت توسط شرکت زیمنس آلمان بود.
طبیب زاده افزود: دولت در عقد قرارداد با توتال می بایست به پایبندی این شرکت به قراردادهایش در گذشته توجه می کرد چراکه توتال تنها پایبندی به قراردادش این است که اطلاعات نفتی کشورمان در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.
طبیب زاده تصریح کرد: قرارداد وزارت نفت با توتال، دستخوش ایرانیان به توتال بود تا در برجام نقش پلیس بد را بازی نکرده و سکوت کنند.
وی اظهارداشت: انتقال تکنولوژی به کشورمان بحث ظاهر فریبی است بلکه این گونه اقدامات اثر تعاملات اقتصادی سیاسی می باشد که در زمان برجام نهفته است.
طبیب زاده سهم ایران در قرار داد با توتال را 19 درصد برشمرد و گفت: 51 درصد از این سهم برای شرکت توتال و 31 درصد در اختیار شرکت چینی قرار گرفته و تنها 19 درصد سهم ایران در بهره برداری میدان مشترک است.
نماینده سابق مجلس در خاتمه قرارداد توتال با ایران را یک قرارداد یکطرفه دانست و تصریح کرد: معتقدم دولت با رسمیت دادن قرارداد توتال با وزارت نفت به تاراج منافع ایران رسمیت بخشیده است.

۱۳۹۶/۴/۲۶

اخبار مرتبط