جمالی در گفتگو با نما:

جزئیات طرح مجلس برای مقابله با اقدامات آمریكا چهارشنبه در صحن بررسی می شود

عکس خبري - جزئيات طرح مجلس براي مقابله با اقدامات آمريکا چهارشنبه در صحن بررسي مي شود

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ سیاست هایی ك ملی و بین المللی كه انتخاب می كند نشات گرفته از ذهن خودش است او بیشتر در حال تجارت است تا سیاست ورزی.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبر نگار نما درباره اعلام نشدن جزئیات مصوبه 16 بندی هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت: جلسات هیئت نظارت بر برجام به صورت نیمه محرمانه برگزار می شود، البته خودشان باید بگویند که چرا مصوبات علنی اعلام نمی شود.
وی در ادامه افزود: برخی از اقدامات که جنبه محرمانه داشته و ممکن است طرف مقابل از آنها مطلع شود خیلی ضرورت ندارد در همه زمینه ها اطلاعات و اقدامات را اعلام کنند.
مسائل امنیتی نظامی را هیچ کس توقع ندارد که اطلاعات آن به بیرون درز کند اما خواست عمومی مبتنی بر پاسخگویی به یاوه گویی های طرف مقابل است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه مجلس در مقابله با اقدامات آمریکا در صحن علنی مجلس به صورت شفاف مطرح می شود، گفت:این طرح در مجلس یک فوریت آن تصویب شده است و در کمیسیون کلیات آن تصویب شده و بحث جزئیات در حال انجام است، انشالله این طرح چهارشنبه به صحن می رود.
وی در رابطه با اخراج های پی در پی در کاخ سفید گفت: احساس می کنم ترامپ از تجارب دیپلماتیک و سیاسی و مدیریتی برخوردار نیست و هم اینکه شخصیت با ثباتی ندارد همچنین کسانی که اطراف وی هستند چنین شرایطی را دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات و اخراج های پی در پی در دولت ترامپ را نشانه سردرگمی تیم ترامپ می دانم و این ها بعضا بی تجربه هستند.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاخ سفید با حضور داماد و دختر ترامپ خانوادگی شده است و وقتی دولت خانوادگی می شود از حالت اصولی خود خارج می شود.
اخراج های پی در پی در کاخ سفید نشان از افزایش موج اعتراضات دارد،ترامپ آدمی نادر در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا است زیرا از همه آنها مستبدتر و خودرای تر است و هر آنچه که حرف می زند فکر می کند همه باید باور داشته باشند و آن را انجام دهند.
در دولت ترامپ به رفتارهای وی معترض هستند و در مقام اعتراض استعفا می‌دهند و از کار خودشان کناره گیری می کنند ادامه داد: ترامپ سیاست هایی که در خصوص ملی و بین المللی انتخاب می کند نشات گرفته از ذهن خودش است او بیشتر در حال تجارت است تا سیاست ورزی.
اینگونه رفتارهای ترامپ در دولت آمریکا برد ندارد لذا یک تعداد در مقام اعتراض ‌های خودشان را مطرح می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که از مسئولیتشان کناره گیری کنند و یا اینکه ترامپ توانایی برخورد با آنها را ندارد و نمی تواند مخالفت آنها را حل میکنند از این رو صریح و یا ضمنی آنها را برکنار می کند.
در مورد ایران سناتورهای امریکایی به وی می گویند که سیاست هایی که در پیش گرفته به موفقیت منجر نخواهد شد. سناتورها به ترامپ می گویند که این رفتارها درباره ایران نتیجه نخواهد داد حرف های خود را پس بگیرید و موضع خودت را در قبال ایران عوض کنید.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط