افزایش ۲.۳ درصدی قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با بیشترین افزایش در ۴ ماه اخیر روبرو شده و به بالاترین سطح در ۲ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش نما به نقل از اتاق خبر 24، تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب رشد فزاینده تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر کالاهای راهبردی شده است.
کایلین بریچ تحلیلگر ارشد واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در این باره تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تنش های سیاسی تا پایان سال 2017 میلادی تشدید خواهد شد و این عامل تاثیر زیادی بر تقویت قیمت جهانی طلا خواهد داشت. بحران کره شمالی موجب افزایش ارزش ین ژاپن و فرانک سوییس خواهد شد.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1288 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 2.3 درصدی روبرو شده که این میزان افزایش از اواسط آوریل بی سابقه بوده است.
قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته با رشد 5 درصدی روبرو شد و به بیش از 17 دلار رسیده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر رهبر کره شمالی را تهدید کرده است. ری دالیو رئیس موسسه سرمایه گذاری بریج واتر نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است که دارایی و سرمایه های خود را در برابر تشدید تنش های بین المللی محافظت کنند.
به نوشته طلا ،تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد شاخص قیمت مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه جولای تنها 0.1 درصد افزایش داشته است.این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر تصمیمات فدرال رزرو در نشست های بعدی داشته باشد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با افت 0.4 درصدی روبرو شده است.
تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کردند که با توجه به تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی پیش بینی می شود که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز روندی کاملا صعودی داشته باشد.
البته اگر معلوم شود تهدیدات ترامپ تنها لفاظی های توخالی بوده، پیش بینی می شود که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش نسبی روبرو شود.به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت.


۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط