خسارت سنگین سیل به كشاورزی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با بیان اینكه خسارت سیل دیروز در بخش كشاورزی این استان بسیار سنگین است گفت: معاون اول رئیس جمهوری طی گفت و گویی برای پیگیری كمك به سیل زدگان قول مساعد دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان عصر شنبه در بازدید از مناطق سیل زده این استان طی گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه عمده بخش کشاورزی خسارت دیده در این مناطق بیمه نبوده است نمی توان نسبت به جبران این خسارت از سوی بیمه امیدوار بود.

وی اظهار کرد: این نگرانی را در گفت و گو با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده و خواستار تامین بودجه از ردیف های اعتباری ستاد مدیریت بحران شدیم.

وی گفت: در دیدار نمایندگان این استان با وزیر جهاد کشاورزی نیز مقرر شد بخشی از خسارت کشاورزان از این بخش تامین شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و واحدهای مسکونی مردم هم خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در حال بررسی و برآورد دقیق خسارات هستند، اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه بیش از 60 واحد مسکونی در شهرستان های کلات و درگز بیش از 20 درصد خسارت دیده اند.

وی گفت: شبکه و تاسیسات آبرسانی و منابع آب اعم از چشمه، چاه و قنات در 29 روستا خسارت دیده که با اقدامات اصلاحی تاکنون شبکه آب نیمی از این روستاها تعمیر و راه اندازی شده و بقیه در دست اقدام است.

رشیدیان افزود: 10 دستگاه تانکر سیار کار آبرسانی به مردم این روستاها را تا زمان رفع مشکل و ترمیم شبکه انجام می دهند که از این تعداد چهار تانکر در کلات، چهار تانکر در درگز و 2 تانکر نیز در روستاهای مشهد آبرسانی می کنند.

وی اظهار کرد: از 10 روستایی که شبکه برق آنها خسارت دیده بود نیز برق هفت روستا وصل شده و روستا های بابا رمضان، سنگ دیوار و ژرف همچنان دچار قطع برق هستند که بخشی از برق مورد نیاز آنان با ژانراتور و مولد برق تامین می شود.

وی گفت: اغلب راههای روستایی بازگشایی شده و فقط در منطقه کلات راه ارتباطی برخی روستاها بازنشده و در حد مالرو است که مقرر گردید با اعزام اکیپ ها به صورت اضطراری راهها باز شوند.

استاندار خراسان رضوی افزود: طی سال های گذشته سیلی با این شدت رخ نداده و بر اساس اعلام مسئولان حجم سیلاب اخیر بسیار زیاد و گاه تا 255 متر مکعب در ثانیه بوده و تخریب زیاد ایجاد کرده است.

۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط