منتظر باشید؛ بارش پراكنده، گرد و خاك و افزایش دما

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بارش‌ پراکنده را برای برخی نقاط کشور پیش‌بینی کرد و گفت: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و غبار رخ خواهد داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز بعدازظهر در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت در روز یکشنبه (۲۲ مردادماه) به صورت بارش پراکنده در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی و شرق هرمزگان نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: طی امروز و فردا در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در نوار شرقی کشور طی دو روز آینده در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی درمورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه (۲۲ مردادماه)، صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین شرایط جوی تهران در روز دوشنبه (۲۳ مرداد)، صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط