تحریم سپاه به منزله تحریم نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینكه تحریم سپاه به این معنا نیست كه تنها یك نیروی نظامی تحریم شده، گفت: تحریم سپاه به منزله تحریم نظام است.

به گزارش نما به نقل از صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز 22 مردادماه در دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان تهران که در هتل محمد رسول‌الله(ص) مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم اندیشی بین علما بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: شرایط امروز در مقابل کفر جهانی مشابه وضعیت مسلمانان در جنگ احد است؛ آن روز قصد شوم دشمن بارز بود؛ اما امروز دشمن در قالب توطئه‌ها و سرکوبی شدید حمله می‌کند که درک این حمله جز با بصیرت برای مردم قابل تصور نیست.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در شرایطی هستیم که تمام دنیا دست به دست هم داده‌اند که ما را از بین ببرند؛ زمانی که جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود در اجماعی که در استانبول برگزار شد، وزیر خارجه چین گفت تمام کشورها با هم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران متفق هستند، ولی در روش براندازی اختلاف نظر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تخاصم دشمنان نظام بارز نبود؛ اما امروز که ما را پای قرار داد ننگین برجام نشانده‌اند این هدف بارزتر شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تحریم سپاه به این معنا نیست که تنها یک نیروی نظامی تحریم شده، افزود: یکی از مسئولان دولت می‌گوید قبلا سپاه قدس تحریم بود و حالا کل سپاه، چنانچه سپاه به عنوان نهاد تروریسم، تهدید شناخته شده و تحریم شود هر سازمانی که هر نوع رابطه با این نهاد داشته باشد، تحریم است.

تحریم سپاه به منزله تحریم نظام است

وی با بیان اینکه تحریم سپاه به منزله تحریم نظام است، ابراز کرد: مجموعه‌ها و ارگان‌های مرتبط با سپاه تحریم می‌شوند و در پی این امر نظام، مجلس شورای اسلامی و بانک ها همه تحریم هستند؛ زیرا همه سازمان ها و نهادها در ارتباط با محور اقتدار سپاه قرار دارند.

مدیریت اجرایی دست افرادی است که تحریم سپاه را مسئله بزرگی نمی‌دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جریان مدیریتی در دولت تحریم نظام را بی‌اهمیت می‌دانند، زیرا اینگونه پیش‌بینی می‌کنند که نظام باید برچیده شود از این رو می توان گفت مدیریت اجرایی دست افرادی است که تحریم نظام را مسئله بزرگی نمی دانند.

روحانیت در خط مقدم جبهه قرار دارد

وی افزود: تمام قدرت‌ها، جهان کفر و الحاد جهانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با هم متحد هستند و در این موقعیت کسی که در خط مقدم جبهه قرار دارد، روحانیت است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم «محسن حججی»، افزود: این شهید که با نگاه نافذ به قتلگاه می رود دنیا را متعجب کرده است؛ در تاریخ اسلام بدترین فضای اجتماعی که ترسیم شد زمانی بود که مردم از امام خود به معاویه گرویدند؛ اما امروز فضای عمومی جامعه ما نیز فضای مناسبی نیست.

وی با اشاره به این که امروز مردم به جمع بندی رسیدند که برای زندگی مرفه و آسایش کامل باید از عترت پیامبر اکرم(ص) دست برداشته و به دشمنان بپیوندند، اضافه کرد: پوسته جامعه به این وضع رسیده که یک رقیب علیه رقیب خود در انتخابات و برای تخریب وی، عامل جنگ و نبرد با کفار را بیان می‌کند و به جای اینکه این مسئله امتیاز تلقی شود، تهدید فرض می‌شود.

حججی‌ها به عنوان حجت کامل الهی در مقابل بینش ما قرار داده شده‌اند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حججی‌ها به عنوان حجت کامل الهی در مقابل بینش ما قرار داده شده‌اند، اضافه کرد: پوسته جامعه ما پوسته‌ای است که آماده مقابله با دشمن نیست و دشمن با امکانات مادی و اقتصادی و توانمندی های نظامی آماده براندازی ما است.

وی تصریح کرد: در انتخابات فردی رقیب خود را به جنگ‌خواهی و ستیز متهم می‌کند و مردم به خاطر ترس از جنگ با کفار رای خود را تغییر می‌دهند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه غرب حیات سیاسی خود را مرهون براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران می داند، بیان کرد: در انقلاب و خدمت به نظام کمبود در اخلاص وجود دارد و هر جا کمبود در اخلاص و ضربه به باورمندی ما نسبت به خدا وجود داشته باشد، مشکلی بروز می‌کند.

وی افزود: برای ایجاد اخلاص در عرصه انقلاب و زنده کردن بصیرت در جوانان باید به این امر توجه کرد که عشق اهل بیت(ع) عامل گرایش مردم است که می توانیم با تکیه بر آن متدینین را وارد عرصه مقابله با دشمن کنیم، البته به شرط ایجاد حس انقلابی، توجه و باورمندی نسبت به ارزش های انقلاب.

هدف دشمن پیامبر(ص) است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: طلاب علوم دینی به عنوان سپاه امام زمان(عج) نمی توانند گوشه ای قرار گیرند، زیرا هدف دشمن ما نیستیم، بلکه آنها پیامبر اکرم(ص) را نشانه گرفته و نقطه نهایی تهاجم پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه اخلاص انسان و خدا باوری مبتنی بر فلسفه ای است که کار برای خداست، خاطرنشان کرد: چنانچه انسان برای خدا کاری انجام دهد قدرت خدا در آن کار به کار گرفته شده و در این صورت کره زمین نمی تواند مقابل قدرت خدا قد علم کند؛ اگر ما در حوزه، طلاب مخلص در راه خدمت، دفاع از دین خدا و ایجاد بصیرت در نوع دفاع را زنده کنیم، لشکری خداباور ایجاد شده و دشمن شکست می‌خورد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: چنانچه در حوزه تربیتی به عنوان صف اول جبهه، اخلاص را احیا کنیم و بصیرت نسبت به آنکه کار برای خدا و دفاع از دین خدا در عرصه انقلاب صورت می‌گیرد برای افراد توجیه شود، لشکری برای خدا باوران ایجاد شده و دشمن در پهنه جهان ضعیف‌تر از دشمنان در جنگ احد در مکه می‌شوند.

۱۳۹۶/۵/۲۲

اخبار مرتبط