حسن پوردر گفت و گو با نما :

كاهش نرخ سود بانكی منجر به رونق فعالیت های تولیدی خواهد شد

عکس خبري -کاهش نرخ سود بانکي منجر به رونق فعاليت هاي توليدي خواهد شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت : امروزه بسیاری از تولید كنندگان و صنعتگران منتظر اقدام عاجل دولت و تیم اقتصادی ان در بحث كاهش سود تسهیلات بانكی هستند كه بسیار ضروری و فوری به نظر می رسد .

شهباز حسن پور نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما گفت : تنها راه سرعت گرفتن تولید و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه گران از بازار پولی و بانکی کشور کاهش سود تسهیلات بانکی است .
وی با اشاره به روند پیش روی اقتصاد کشور ، اظهار داشت : به نظر می رسد در چنین شرایطی تولید هیچ گونه کالایی مقرون به صرفه نیست و ابر چالش بیکاری و نیمه تعطیل یا تعطیل بودن بسیاری از واحد های صنعتی مزید بر علت است .
وی در ادامه با اشاره به ساز و کار دولت دوازدهم برای بانک ها مبنی بر کاهش سود تسهیلات بانکها ، اذعان داشت : امروزه بسیاری از تولید کنندگان و صنعتگران منتظر اقدام عاجل دولت و تیم اقتصادی ان در بحث کاهش سود تسهیلات بانکی هستند که بسیار ضروری و فوری به نظر می رسد .
وی توضیح داد : تسریع در این امر می تواند یک پیام خوب و انگیزه مضاعف برای تولیدکنندگان باشد و می تواند به موضوع ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید کمک شایانی کند و از طرف دیگر به بخش صادرات سرعت می بخشد .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به شروع کار وزیر اقتصاد و دولت دوازدهم ، بیان داشت : امیدوارم مجموعه تیم اقتصادی دولت هرچه سریع تر با تشکیل جلسات مستمر و مفید راهکاری برای نظارت بیشتر بر سیستم بانکی کشور پیدا کنند و حمایت های لازم را از این سیستم به عمل بیاورند .
وی افزود : سیستم بانکی کشور باید موضوع کاهش سود تسهیلات بانکی را ساری و جاری کند و این موضوع تنها با همت یک بانک و دو بانک میسر نمی شود و تمام بانک ها باید توجه ویژه به بخشنامه های بانکی داشته باشند و در جهت اجرای آن بکوشند .
وی با تاکید بر اینکه اگر بانکی تخلفی را مرتکب می شود نباید به دیگر بانکها سرایت کند ، عنوان داشت : عملکرد نامناسب بانکها و تخلف انها در امر اجرا بخشنامه ها به نوعی رسانه ها ، نمایندگان و چرخه اقتصادی کشور را زیر سوال می برد .
وی در پایان خاطر نشان کرد : در کنار تمام موارد مطرح شده و همکاری بخش های مختلف اقتصادی کشور برای تسریع در اجرا کاهش سود تسهیلات بانکی و اجرایی شدن آن از سوی بانکها ، نظارت عالی بانک مرکزی موضوع مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود .


۱۳۹۶/۶/۱۸

اخبار مرتبط