غدیر تمام نشده است

عکس خبري -غدير تمام نشده است

به ظاهر 18 ذی‌حجه سپری شد؛ اما پیروان ولایت باید فعالیت غدیری خود را از امروز شروع كنند و رهنمودهای امام خامنه‌ای را سرلوحه و سرمشق خود برای انجام امورات مسلمین قرار دهند


غدیر در آثار اسلامی ما به «عیدالله‌ الاکبر»، «یوم‌العهد المعهود» و «یوم‌المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. این تأکیدات بیان‌کننده اهمیت و ظرفیت این روز برای هدایت بشریت است و مهم‌ترین خصوصیت آن مسئله ولایت است. عید غدیر یکی از مهم‌ترین اعیاد اسلامی و ملی است که پیوند مستحکم دین و سیاست در آن به صراحت و شفافیت مشاهده می‌شود؛ زیرا خداوند و رسول‌اکرم(ص) نمی‌خواهند جامعه اسلامی بدون مدیریت یک انسان کامل رها شود. خداوند به سرپرستی و ولایت جامعه اسلامی بی‌اعتنا نیست و از آنجایی که ولایت یک شخص الهی می‌تواند جزء اثرگذارترین مسائل در هدایت جامعه باشد، امیرالمؤمنین علی(ع) را که سوابق درخشانی در تقوا، علم، شجاعت، فداکاری و عدل در میانه صحبه نبی مکرم اسلام دارند، برای این منصب عظیم برمی‌گزینند. با این تفاسیر، انتظار می‌رود این عیدالله‌ الاکبر به یک روز تعطیل محدود نماند و این روز آغازی باشد برای یک سلسله رفتارها و فعالیت‌ها در راستای تبیین مسئله ولایت، وحدت و حل مشکلات مردم با تأکید بر عدالت اجتماعی. غدیر فرصتی است برای مقابله با ظلم، تزویر و فسادهایی که جامعه را فراگرفته است و مانع از تلألؤ، فروزندگی و درخشندگی ولایت می‌شود.
به ظاهر 18 ذی‌حجه سپری شد؛ اما پیروان ولایت باید فعالیت غدیری خود را از امروز شروع کنند و رهنمودهای امام خامنه‌ای را سرلوحه و سرمشق خود برای انجام امورات مسلمین قرار دهند و در ساختن یک جامعه اسلامی مجاهدت کنند. گفتنی است، عید غدیر امسال در حالی پشت سر گذاشته شد که برخی از فعالیت‌ها نسبت به سال‌های گذشته از حد یک عید معمولی منفعلانه بیشتر بود؛ اما راهبرد غدیر بسیار بیشتر از ظرفیتی است که امروز به کار گرفته شده است. در بیان امام خامنه‌ای مهم‌ترین اقداماتی که برای ادای حق غدیر باید مورد توجه قرار بگیرد، عبارت است از: 1ـ «در کار غدیر باید هدف را مشخص کرد. بنشینید و واقعاً روی مسائل فکر کنید. برای این کار وقت بگذارید.» 2ـ «کسانی به درد کار غدیر می‌خورند که اهل این کار باشند؛ کار در مورد غدیر باید عمیق و گسترده باشد.» 3ـ «کار در موضوع غدیر باید پیوسته و دائم باشد و در مورد غدیر باید متخصص تربیت کرد.»

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط