ترامپ تحریم‌های جدید كره‌شمالی را گامی كوچك دانست

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در خصوص تحریم‌های جدیدی که شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد این کشور علیه کره شمالی اعمال کرد، گفت: این تحریم‌ها گام بسیار کوچکی به شمار می‌رود و مسئله بزرگی نیست.

به گزارش تارنمای خبری دهیل، ترامپ ادامه داد: نمی‌دانم که تحریم‌ها می‌تواند تاثیری داشته باشد یا نه، ولی مطمئنا رای 15 به صفر (به سود قطعنامه تحریمی جدید در شورای امنیت) موضوع خوشایندی است.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها در قیاس با اقدامی که در نهایت باید صورت بگیرد، ناچیز است.

شورای امنیت به پیشنهاد آمریکا و در واکنش به ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، سخت‌ترین بسته تحریمی خود علیه پیونگ یانگ را با رای مثبت تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب کرد.

تحریم‌های جدید، صادرات منسوجات به کره‌شمالی را ممنوع می‌کند و سقفی برای صادرات نفت به این کشور در نظر می‌گیرد. کشورها همچنین به واسطه این قعطنامه نمی‌توانند از این پس اتباع کره شمالی را به کار گیرند.

پیش نویس اولیه قطعنامه شورای امنیت، ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی و انسداد اموال «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و همچنین ممنوعیت سفر او به دیگر کشورها را هم شامل شده است؛ با این حال این قطعنامه برای جلب رضایت چین و روسیه، قدری تعدیل شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته گذشته از ششمین آزمایش «موفقیت‌آمیز» بمب هسته ای این کشور خبر داده بود که به گفته این رسانه، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما را دارد.

شورای امنیت ماه گذشته نیز تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده بود که درآمدهای این کشور از محل صادرات را نزدیک به یک سوم کاهش می‌داد.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط