داعشی ها حق بازگشت به موصل را ندارند

رئیس شورای استانی نینوا از وجود یك برنامه مشخص برای بازگشت آوارگان موصلی به مركز استان خبر داد و درعین حال تاكید كرد داعشی ها حق ندارند به شهر بازگردند و مكان مشخصی برای اسكان آنها در نظر‌گرفته شده است.

به گزارش نما, بشار کیکی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: این شورا با همکاری دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق سرگرم بازگرداندن آواره های موصلی به مرکز شهر است که در سایه جنگ خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند.
وی افزود: بعد از آزادسازی کامل شهر شهروندان موصلی اصرار دارند که زودتر به خانه و کاشانه خود بازگردند.
به گفته رئیس شورای استانی موصل هر خانواده ای که به شهر بازمی گردد مبلغ 1 میلیون و پانصد هزار دینار به عنوان کمک بلاعوض دریافت می کند.
در ارتباط با بازگشت خانواده داعشی های اهل موصل نیز بشار کیکی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای استانی نینوی خانواده داعشی های که در کشتار مردم نقش داشته اند نمی توانند به شهر بازگردند و به این‌منظور نیروهای امنیتی روزانه سرگرم تحقیق هستند.
وی افزود: باقی ماندن این افراد در میان مردم شهر باعث جریحه دار تر کردن زخمهای مردمی خواهد شد که خانواده های خود را از دست داده و باعث خواهد شد حس انتقام به دور از قانون تقویت شود.
رئیس شورای استانی تصریح کرد بازگشت آواره ها آغاز شده اما این روند نیازمند دقت کامل می باشد.
شهر موصل در سال 2014 میلادی به اشغال تروریستهای داعش درآمد و سال جاری بعد از 9 ماه نبرد سخت ارتش عراق موفق شد شهر را بازپس گیرد.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط