پرداخت مقرری بیكاری به 220 هزار نفر در ایران

مدیركل حمایت از مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار از پرداخت مقرری بیمه بیكاری به ۲۲۰ هزار نفر از كارگران در سطح كشور كه شغل خود را از دست داده بودند خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۰ هزار نفر از کارگران در سطح کشور که شغل خود را از دست داده بودند خبر داد.

کریم یاوری با اشاره به اینکه طی سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۰ هزار بنگاه برای اخذ تسهیلات در سامانه «بهین یاب» ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ هزار بنگاه از تسهیلات این بخش استفاده کردند.

وی افزود: سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بدین منظور از سوی دولت اختصاص یافته بود که این تعداد بنگاه اقتصادی از این منابع مالی استفاده کردند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مقرری بیمه بیکاری معادل سه درصد مزدی است که کارفرما به کارگر پرداخت می‌کند و از محل این مبلغ، کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می‌شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

یاوری تصریح کرد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و حتی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله و آتش سوزی برای کارگران بدون در نظر گرفتن سابقه کار این حمایت اجتماعی لحاظ شده و به آنان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی مقرری بگیران با بیمه بیکاری به منظور دستیابی به اشتغال مجدد است که در این زمینه بین دستگاه‌های متولی امور مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارتباط تنگاتنگ و حرفه‌ای خوبی وجود دارد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: گسترش دامنه پوشش بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت استفاده از مقرری بیمه بیکاری از طریق هدایت مقرری بگیران به اشتغال مجدد و توانمندسازی آنان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز و ارتقای مهارت آنان در مشاغل تخصصی پیگیری و دنبال می‌شود.

یاوری با بیان اینکه چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده گسترده تر شده و حمایت‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار می‌شوند، از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و ایام مقرری بگیری بیمه بیکاری جز سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

۱۳۹۶/۶/۲۳

اخبار مرتبط