ترامپ برجام را مایه شرمساری كشورش دانست!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا توافق هسته ای با ایران را مایه شرمساری آمریكا توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، دونالد ترامپ عصر(سه شنبه) در سخنرانی خود در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: توافق هسته ای ایران یکی از بدترین و یکجانبه گراترین معامله ای است که آمریکا تا کنون انجام داده است.

ترامپ گفت اگر این موافقتنامه پوششی باشد تا در نهایت یک برنامه هسته ای پی ریزی شود ، ما نمی توانیم از آن حمایت کنیم.

وی به طرح ادعاهای واهی علیه ایران ادامه داد و گفت: به جز قدرت عظیم و گسترده نظامی آمریکا، مقامات ایران بیش از هر چیزی از مردم خود وحشت دارند.

وی افزود: جهان نمی تواند اجازه دهد رژیم بیرحم ایران به فعالیت های بی ثبات کننده خود ادامه دهد و درعین حال موشک های خطرناک بسازد.

رئیس جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن تلاش های گسترده ایران برای مبارزه با تروریسم در منطقه که بخش عمده آن پرورده آمریکا و رژیم های مورد حمایت آن بوده اند، ادعا کرد: حمایت رژیم ایران از تروریسم در تناقض آشکار با تعهدات اخیر بسیاری از همسایگان این کشور در نبرد با تروریسم و توقف منابع مالی آن است.

ترامپ : ایران اسرائیل را تهدید می کند

وی ایران را به حمایت از تروریست ها و تهدید کردن اسرائیل متهم کرد و موافقتنامه هسته ای سال 2015 بین ایران و 5+1 را مورد انتقاد قرارداد.

ترامپ درباره برجام گفت: توافق (هسته ای) ایران یکی از بدترین و یک طرفه ترین معاملاتی است که ایالات متحده تاکنون به آن ورود داشته است. به صراحت باید عرض کنم که این توافق، مایه شرمساری برای ایالات متحده است.

ترامپ: رهبر كره شمالی در مسير خودكشی خود و رژيمش است

رئیس جمهوری همچنین درباره بحران کره شمالی گفت : کره شمالی به شکلی بی مسئولانه دنبال تسلیحات هسته ای و موشکهای بالستیک است و با این کار کل جهان را با کشتن تعداد غیرقابل تصور از انسانها تهدید می کند.

وی افزود: رژیم های استبدادی دنبال فروپاشاندن ارزشها و نظامها و ائتلافهایی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم جلوی جنگها را گرفتند و جهان را به سمت آزادی سوق دادند.

ترامپ گفت: کره شمالی به شکلی بی مسئولانه دنبال تسلیحات هسته ای و موشکهای بالستیک است و با این کار کل جهان را با کشتن تعداد غیرقابل تصور از انسانها تهدید می کند.

وی افزود: غیرقابل قبول است که برخی از کشورها با چنین رژیمی تجارت می کنند بلکه به این رژیم تسلیحات می دهند و از آن حمایت مالی می کنند، رژیمی که جهان را با جنگ هسته ای تهدید می کند. هیچ کشوری در جهان نفعی از این مسئله نمی برد که این باند جنایتکاران خود را با تسلیحات اتمی و موشک مسلح کنند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکا قدرت عظیم و صبری بزرگ دارد اما اگر مجبور به دفاع از خود یا متحدانش شود، ما هیچ چاره ای نداریم مگر اینکه کره شمالی را به طور کامل نابود کنیم. مرد راکتی ( منظور رهبر کره شمالی است) ماموریتی برای خودکشی خود و رژیم خود را انجام می دهد.

وی افزود: آمریکا آماده است و تمایل دارد و می تواند ، اما امید است که این کار ضرورت نداشته باشد ، اصلا سازمان ملل متحد برای همین است. ببینیم آنها چه کار خواهند کرد. اکنون زمان آن است کره شمالی بداند که خلع سلاح تنها آینده قابل قبول برای این کشور است.

دفاع ترامپ از وضعیت داخلی آمریکا

ترامپ درباره مسائل داخلی کشورش گفت: آمریکا از زمان انتخابات نوامبر گذشته عملکرد خیلی خوبی داشته است و بازار بورس در بالاترین سطح خود قرار دارد که یک رکورد است و بیکاری در پایین ترین سطح در شانزده سال گذشته قرار دارد.

وی افزود: افتخار من است که در شهر خود به نمایندگی از ملت آمریکا خطاب به سران کشورهای جهان سخن می گویم. میلیون ها نفر از پیامدهای طوفان در آمریکا رنج بردند. ملت آمریکا از بحران طوفان قویتر از هر زمان دیگری خارج خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: شاخص بورس به رقم بی سابقه رسیده است. حدود هفتصد میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما قویترین ارتش خواهد بود.

۱۳۹۶/۶/۲۸

اخبار مرتبط