بیگلری در گفت وگو با نما :

سیاست دولت روحانی باعت كاهش سرمایه‌گذاری خارجی شده است/دولت به بخش خصوصی بهاء نمی دهد

عکس خبري -سياست دولت روحاني باعت کاهش سرمايه‌گذاري خارجي شده است/دولت به بخش خصوصي بهاء نمي دهد

یك نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت :سرمایه گذار خارجی دنبال تضمین سرمایه است و برای تضمین ضمانت نامه ارزی می خواهد ، دولت ضمانت نامه نمی دهد در بروكراسی اداری برای سرمایه گذار خارجی و حتی داخلی سخت گیری های بسیاری لحاظ می شود كه از رغبت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به رغم شعارهای دولت برای جذب سرمایه گذار می كاهد .

محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نما با اشاره به افزایش روز افزون بدهی های دولت گفت : در شرایط طبیعی بدهی های دولت در مقابل کارهای انجام شده در راستای بر آورده کردن انتظارات مردم طبق شعارهای زمان انتخابات است لیکن هزینه های جاری دولت امروز بالا و درآمدش کافی برای بنگاه داری نیست .
وی با اشاره به غفلت دولت از توجه به توان بخش خصوصی به معنای واقعی عنوان نمود : دولت نباید راسا" در چنین شرایطی اقدام به کارهایی کند که نیازمند صرف بودجه است در حالی که بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری این کارها را انجام دهد ، در ساخت فرودگاه ، آزاد راه ، راه آهن و بزرگراه و سد سازی ها و ... بستر برای کار بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار داخلی یا خارجی باید ایجاد شود.
وی با اذعان به اینکه تاکنون سیاست های دولت به گونه ای بوده که جذب سرمایه گذار خارجی زیادی نداشته ایم اظهار داشت : سرمایه گذار خارجی دنبال تضمین سرمایه است و برای تضمین ضمانت نامه ارزی می خواهد ، دولت ضمانت نامه نمی دهد در بروکراسی اداری برای سرمایه گذار خارجی و حتی داخلی سخت گیری های بسیاری لحاظ می شود که از رغبت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به رغم شعارهای دولت برای جذب سرمایه گذار می کاهد .
وی با بیان اینکه درآمد فعلی و هزینه های جاری دولت کفاف اجرائی کردن پروژه های نیمه تمام کشور از سوی دولت را نمی دهد تصریح نمود : دولت باید با سهل الوصول کردن حضور بخش خصوصی وایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی ودر راستای منافع خویش از بالا رفتن میزان بدهی ها ناشی از فعالیت های اقتصادی و عمرانی خود بکاهد .
نماینده مردم کردستان در مجلس با اشاره به رویه ناپسند انتسابات خانوادگی و ناظر بر روابط در ساختار دولت بخصوص در شرکت های شستای تامین اجتماعی خاطر نشان کرد : در بخش مدیریت مشکل اساسی در دولت وجود دارد ، دولت باید ساز و کار نامطلوب و زیان ده خود را در بخش اجرائی به سبب انتصابات رابطه ای تغییر دهد، باید ساختارها و مدیریت های میانی ناکار آمد و قانون مرتبط اصلاح و چرخ لنگ این عدم توفیقات شناسایی و تعویض شود .
وی افزود : اینکه مرتبا" بنگاه های اقتصادی تامین اجتماعی تعدیل نیرو دارد و روز به روز وضعیت اقتصادیش بدتر می شود ناشی ناکار آمدی در حوزه های مدیریتی است ، اینکه به سود دهی نرسیده و زیان ده می شوند مدیریت هایشان غیر تخصصی است متاسفانه بسیاری از افراد بدون تخصص در این موقعیت ها قرار می گیرند در حالی که باید قبول کنیم با انتسابات فامیلی و پسرخانه ، پسر عمو و پسر دایی بازی و سهم خواهی جایی برای رشد و پیشرفت و سود دهی باقی نخواهد ماند و دولت برای برون رفت از این بحران باید جدیت و صداقت در کار و خدمت به مردم به خرج دهد .

۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط