آصفری در گفت و گو با نما :

دولت نباید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریكاییها كوتاه بیاید

عکس خبري -دولت نبايد در مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريکاييها کوتاه بيايد

یك نماینده ادوار در مجلس گفت : كشور ایران نباید در برابر موضوع برجام كوتاه بیاید و آمریكا نیز باید بداند كه ایران برای دنیا ثابت شده است و نشان داده كه به تعهدات خود پایبند بوده است .

محمد حسن آصفری نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نما گفت : استانداردهایی که آمریکایی ها در جهان انجام می دهند استانداردهای دوگانه ای است که قابل قبول نیست چرا که از یک طرف شاهد هستیم رژیم صهیونیستی بارها صلح جهانی را تهدید کرده است و هیچ گونه واکنش یا اقدامی از سوی آمریکا صورت نمی گیرد اما جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است اما متاسفانه با برخورد های خشن مواجه می شود .
وی در ادامه اظهار داشت : در واقع این گونه رفتار از سوی آمریکایی ها به نوعی دخالت در امور داخلی ایران است که چندی پیش رییس جمهور این کشور بحث تغییر را به واسطه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران مطرح می کند .
وی افزود : متاسفانه مجمع عمومی ملل متحد در این خصوص هیچ گونه اقدامی را تا کنون انجام نداده است در حالی که این مجمع باید از دیوان بین المللی دادگستری بخواهد تا نسبت به رفتار آمریکایی ها که مغایر قوانین بین الملل است اقداماتی را انجام دهد .
وی اذعان داشت : عدم وجود چنین برخوردهایی از سوی مجامع حقوق بشری دنیا سبب شده سطح تحریم ها به موضوعات دیگر نیز رسوخ کند و آمریکا این بار دست بر حوزه فناوری و ارتباطات ایران بگذارد و با تحریم ایران در گوگل ، اندروید و اپل مانع از استفاده برنامه های ارتباطی برای ایران شود .
آصفری با بیان اینکه اعمال چنین تحریمهایی نقض آشکار برجام به حساب می آید ، عنوان داشت : کشور ایران نباید در برابر موضوع برجام کوتاه بیاید و آمریکا نیز باید بداند که ایران برای دنیا ثابت شده است و نشان داده که به تعهدات خود پایبند بوده است .
وی با اشاره به تحریم های جدید در حوزه فناوری اضافه کرد : طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به تقویت بنیه فعالیت فضایی و علمی کشور بیافزاییم و با ارسال ماهواره های جدید به فضا نیازمندی خود را در استفاده از فضای اینترنت بدست بیاوریم و دانش خود را در این زمینه بومی سازی کنیم .
وی متذکر شد : برای قدم گذاشتن در این راه نیاز به عزم جدی مجلس ، دولت در بحث فناوری های فضایی وجود دارد تا بتوانیم از این تکنولوژی استفاده نماییم و نیاز به کشورهای غربی و آمریکا نداشته باشیم .
وی تصریح کرد : از سوی دیگر باید از طریق مجانع حقوقی بین الملل این مساله پیگیری شود که بعد از پرداخت هزینه این تکنولوژی به خارج چرا باید ایران مورد تحریم قرار گیرد ؟!
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران باید در گرفتن حق خود ایستادگی کند ، بیان داشت : تمام اقدامات باید از شعار به عمل مبدل شود و نگذاریم آمریکا در مرحله بعد گستاخ تر شود و تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : راه اندازی چندین شبکه در ایران از جمله شبکه فناوری اطلاعات که مورد غفلت قرار گرفته است باید نواقص آن برطرف شود و اگر این کار صورت گیرد در صورت تحریم هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد .


۱۳۹۶/۷/۲۱

اخبار مرتبط