رییس سیا: جمهوری اسلامی یك استبداد دینی است!

عکس خبري -رييس سيا: جمهوري اسلامي يک استبداد ديني است!

اظهارات و ادعاهای روز گذشته رییس سیا علیه جمهوری اسلامی و سپاه ، می تواند به احتمال زیاد زمینه چینی دولت آمریكا برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی باشد.

به گزارش نما ، عصر ایران به نقل از ان بی سی نوشت: پمپئو در آستانه اعلام استراتژی دولت جدید آمریکا در قبال ایران و احتمال قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا از سوی ترامپ، روز پنج شنبه در اظهاراتی در دانشگاه تگزاس، به شدت از حکومت ایران انتقاد کرده وآن را یک حکومت تروریستی مشابه داعش توصیف کرد!

حملات و ادعاهای پمپئو علیه حکومت ایران نشان می دهد دولت ترامپ به احتمال زیاد برای اعلام استراتژی جدید خود علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه، زمینه چینی می کند.

پمپئو گفت:" سازمان های اطلاعاتی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقش ابزار سرکوب یک حکومت استبداد دینی عمل می کنند ... آنها در نقش پیشرو یک امپراتوری مخرب ایفای نقش می کنند که به دنبال بسط قدرت و نفوذ خود در سراسر خاورمیانه است.

پمپئو با ادعای جسورتر شدن سپاه در عملیات های سال های گذشته خود در منطقه، گفت: در سال های گذشته سپاه در عملیات های خود بی پرواتر و تحریک آمیز تر عمل کرده و به دنبال بهره برداری از خلاء قدرت موجود در خاورمیانه برای گسترش نفوذ خود در سرتاسر منطقه بوده است.

به گفته پمپئو: وقتی شما به آمار مرگ و ویرانی در سوریه، یمن و عراق و دیگر نقاط خاورمیانه نگاه می کنید که ناشی از فعالیت های حکومت ایران و گروه های متحد آن بوده است تهدید ناشی از فعالیت های ایران واضح است: ایران در مسیر کسب هژمونی در سراسر منطقه است.

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که از جمله دولتمردان ضد ایرانی در کابینه ترامپ است در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به مبارزه موثر ایران با داعش در دو سال گذشته مدعی شد: حکومت استبدادی حاکم بر ایران نسخه ایرانی گروه تروریستی خلافت خودخوانده داعش است! که به مراتب قدرتمند تر است.

او همچنین با اشاره به پرونده "منصور ارباب سیر" و ادعای توطئه ترور سفیر وقت عربستان سعودی در واشنگتن مدعی شد سپاه پاسداران در تلاش برای انجام حمله تروریستی در واشنگتن بوده است!

او در عین حال تاکید کرد: با وجودی که ما هنوز مدرکی دال بر ارتباط مستقیم منصور ارباب سیر با ایران نداریم ، اما در حال بررسی سرنخ های این حادثه غم انگیر هستیم.

ارباب سیر 4 سال پیش با اتهام تلاش برای ترور سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا ( عادل الجبیر) به 25 سال حبس محکوم شد.

۱۳۹۶/۷/۲۱

اخبار مرتبط