با استفاده از بتن الیافی به جای آسفالت،

دومین ایستگاه بی آر تی در مركز پایتخت ساخته شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 تهران گفت: از بتن الیافی كه در مقایسه با آسفالت بسیار مقاوم و مقرون به صرفه است؛ برای دومین بار در ساخت ایستگاه بی آر تی استفاده شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، محمد علی شاه حسینی با اشاره به این که بتون الیافی در مقایسه با آسفالت از کیفیت بالایی برخوردار است؛ افزود: مرمت و لکه گیری روزانه آسفالت ایستگاه های بی آرتی به یکی از معضلات شهرداری تهران در سال های گذشته تبدیل شده که علت آن نیز جمع شدگی و نشست آسفالت به دلیل قرارگیری در معرض نور آفتاب و ترمزهای مکرر اتوبوس های بی آرتی است.
به گفته شاه حسینی تاکنون برای رفع این مشکل پیشنهاد های مختلفی ارائه شده که اجرای بتن الیافی از موثرترین روش ها بوده است.
وی خاطر نشان کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در سال گذشته برای اولین بار در شهر تهران به صورت پایلوت اقدام به اجرای ایستگاه بی آرتی با استفاده از بتن الیافی در پروژه فاز نخست احداث کندرو بزرگراه نواب جنب پل قزوین کرد و در حال حاضر با گذشت ماه ها از اجرای این ایستگاه و عدم مشاهده هیچگونه خرابی مبادرت به اجرای دومین ایستگاه بی آرتی با استفاده از بتن الیافی در فاز 2 احداث کندرو بزرگراه نواب جنب پل هلال احمر کردیم که علاوه بر صرفه اقتصادی، عمر مفید بهره برداری از این ایستگاه را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد.

۱۳۹۶/۷/۳۰

اخبار مرتبط