خروج سامانه بارشی از كشور/ آسمان صاف می شود

سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از كشور خبر داد و اعلام كرد: روز شنبه و یكشنبه آسمان در بیشتر مناطق كشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق كشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش نما ، احد وظیفه در گفتگو با مهر با اشاره به تحلیل آخرین اطلاعات و نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، امروز فعالیت سامانه بارشی عمدتا در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود که در این مناطق بارش باران و برف، وزش باد شدید، کاهش دما، در گردنه ها و مناطق کوهستانی کولاک برف و برای شرق کشور و استان هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت امروز جمعه به تدریج از کشور خارج می شود. امروز وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش بینی می شود که در برخی مناطق با گرد وخاک همراه خواهد بود. امروز همچنین در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی و قم وزش باد شدید رخ خواهد داد. امروز در نوار مرزی غربی کشور و جنوب غرب کشور و استان بوشهر پدیده گردوخاک خواهیم داشت که به تدریج از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی تاکید کرد: روز شنبه و یکشنبه آسمان در اکثر مناطق کشور صاف بوده و در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود. امروز دریای خزر و از امروز تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

۱۳۹۶/۹/۱۷

اخبار مرتبط