تفاوت در عمل!

عکس خبري -تفاوت در عمل!

آوار شدن خانه‌های مردم و جان باختن صدها نفر از هموطنان‌مان، ورود برخی از مسئولان به مناطق زلزله‌زده با پهن شدن فرش قرمز و به صف شدن مسئولان و بنرهای خوشامدگویی در آن شرایط خاص و بحرانی و حضور عجیب همان مسئولان میان مردم با گارد ویژه و خودرو ضد گلوله در برابر سفر رهبر معظم انقلاب به این مناطق كه تصاویر آن سفر و فیلم حضور ایشان و دیدارهای‌شان با مردم به هیچ توضیح اضافه‌ای نیاز ندارد.


نگاه اول؛ زلزله کرمانشاه، آوار شدن خانه‌های مردم و جان باختن صدها نفر از هموطنان‌مان، ورود برخی از مسئولان به مناطق زلزله‌زده با پهن شدن فرش قرمز و به صف شدن مسئولان و بنرهای خوشامدگویی در آن شرایط خاص و بحرانی و حضور عجیب همان مسئولان میان مردم با گارد ویژه و خودرو ضد گلوله در برابر سفر رهبر معظم انقلاب به این مناطق که تصاویر آن سفر و فیلم حضور ایشان و دیدارهای‌شان با مردم به هیچ توضیح اضافه‌ای نیاز ندارد.
نگاه دوم؛ صبح سرد یک روز پاییزی در یکی از خیابان‌های تهران، مراسم تشییع استاد حسان شاعر اهل بیت(ع) در غیبت مسئولان فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و در این میان تنها فرزند رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از ایشان خود را به این مراسم می‌رساند.
نگاه سوم؛ هفته گذشته تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای اولین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد و مسئولان هر یک در متن‌ها و پیام‌هایی این پیروزی و قهرمانی را تبریک گفتند؛ اما در میان پیام‌ها و تبریک‌ها، یک پیام تفاوتی بزرگ با بقیه داشت و آن، پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بود. ایشان در حالی که قهرمانی وزنه‌برداران ایرانی را به آنان و مردم تبریک گفته بودند، به یک اتفاق دیگر نیز در پیام‌شان اشاره کرده و نوشته بودند: «از آقای علیرضا کریمی، پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ایرانیان شد از صمیم دل قدردانی می‌نمایم»؛ علیرضا کریمی همان کشتی‌گیری است که در مسابقات جام جهانی زیر 23 سال برای رودررو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی با وجود پیروزی از دیدار با ورزشکار روس بازنده بیرون آمد؛ اقدامی که دیگر مسئولان در مجلس و دولت و... بی‌تفاوت از کنار آن گذشتند؛ اما رهبر معظم انقلاب به همین پیام بسنده نکرده و روز گذشته این ورزشکار را به حضور پذیرفتند و علیرضا کریمی را چون پوریای ولی دانستند.
این سه از هزاران نمونه از دقت نظر و رویکرد حکیمانه و در تراز رهبری انقلاب اسلامی است که جز این نیز از ایشان انتظار نمی‌رود؛ اما سؤال اینجاست که چرا برخی از مسئولان در عمل این همه متفاوت از تراز انقلاب اسلامی، سلوک بنیانگذار نظام اسلامی(ره) و رهبری معظم انقلاب رفتار می‌کنند؟!

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط