افتخاری درگفتگو بانما:

كاهش بودجه قرآنی بیانگر بی‌توجهی دولت به امور آموزشی جامعه است

عکس خبري -کاهش بودجه قرآني بيانگر بي‌توجهي دولت به امور فرهنگي و آموزشي جامعه است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش های وزرات علوم برای 5 تا 6میلیون دانشجو و استاد در مراكز آموزشی عالی داخل وخارج موردحمایت منشور توسعه فرهنگ قرآنی است تا علم سكولار بخصوص در دانشگاه ها به نگاه و علم دینی تبدیل شود ولی بودجه آن هر سال با بی تدبیری دولت آب می رود.

لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه فرهنگ قرآنی کشور، گفت: منشور توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بودجه آن در تمام برنامه های قرآنی دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی برای توسعه علوم دینی و بهبود کیفیت و سبک زندگی آحاد مردم صرف می شود.
وی با اشاره به اهمیت علوم دینی و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه اسلامی، عنوان نمود: وزارت آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش آموز به همراه معلمان و اولیاء جمعیتی قریب 30 میلیون نفر را شامل می شود که ازخدمات قرآنی و دینی با صرف این بودجه بهره می برد.
وی با بیان نقش مهم پژوهش در بهبود سبک زندگی نوع بشر، تصریح نمود: پژوهش های وزرات علوم برای 5 تا 6میلیون دانشجو و استاد در مراکز آموزشی عالی داخل وخارج موردحمایت منشور توسعه فرهنگ قرآنی است تا علم سکولار بخصوص در دانشگاه ها به نگاه و علم دینی تبدیل شود ولی بودجه آن هر سال با بی تدبیری دولت آب می رود.
نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش 80 درصدی بودجه توسعه فرهنگ قرآنی کشور، اظهار نمود: آموزه های دینی قرآن برای بهبود سبک زندگی مردم کشور در مجموعه گسترده ای باید پوشش داده شود ولی متاسفانه دو سه سالی است با تصمیم دولت مبلغ 200 میلیارد بودجه کاهش یافته و سال گذشته به 100 میلیارد و امسال به 40 میلیارد رسیده است آنهم اگر پرداخت شود.
افتخاری با بیان اینکه برای تحقق حکومت علوی باید از اتلاف بیت المال در هزینه های جاری و برنامه های ناکارآمد دولت خودداری کرد،اظهار داشت: دولتمردان باید یاد بگیرند که رفتار امیرالمومنین « علیه السلام» را در استفاده از بیت المال و تخصیص بودجه برای الویت های جامعه اسلامی چون ترویج فرهنگ قرآن مد نظر قرار دهند اگر خود را دوستدار واقعی دین و عامل به قرآن و سیره اهل بیت می دانند.
مسئول ستاد بانوان اربعین کشور با ابراز تاسف از عدم تخصیص کمترین بودجه برای خدمات رسانی به زائران ایرانی پیاده روی بزرگ اربعین،خاطر نشان کرد: امروز دنیا توجه وِیژه ای به این پیاده روی جهانی دینی و ابعاد اثر بخش آن دارد.
وی افزود: دشمن برای نابودی آثار وآموزه های انسان ساز پیاده روی اربعین دندان تیز کرده و هزینه صرف می کند ولی مسئولان و دولتمردان ما در این باب خواب شان سنگین است و هیچ برنامه و اقدام حداقلی در حد تخصیص بودجه قرارگاهی نیز برای ترویج و استفاده از فرصت های موجود ندارند گرچه حمایت های مردمی روز به روز بر شکوه برگزاری این مراسم می افزاید و جای خالی دولت چون همیشه جای بسی تامل وتاسفی فراوان دارد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط