اطلاعیه ناجا به مشمولان ایرانی مقیم خارج كشور

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام كرد:مشمولان ایرانی مقیم خارج از كشور كه بیش از 8 سال غیبت دارند تنها تا پایان سال 96 حق تردد به كشور را خواهند داشت و باید نسبت به تعیین تكلیف وضعیت خدمتی خود اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: طبق مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور که در سال جاری ابلاغ شده است،مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که بیش از 8 سال غیبت دارند تنها تا پایان سال 96 حق تردد به کشور را خواهند داشت لذا باید در فرصت باقیمانده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید با استفاده از تسهیلات قانون جریمه مشمولان غایب یا با انجام خدمت سربازی، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند تا در سال آینده نیز براساس مقررات امکان تردد به کشور را داشته باشند.

گفتنی است ؛ مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور تا پایان سال 1400 تمدید شده است و طبق آن همه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند،می توانند حداکثر دو بار در سال و در مجموع به مدت 3 ماه به کشورتردد کنند.

لازم به ذکر است مشمولان قبل از اولین ورود به کشور باید به نزدیک ترین نمایندگی ایران در کشور محل اقامت مراجعه کرده و مهر ویژه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور در گذرنامه آنان ثبت شود.

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط