چند ایرانی صرع دارند؟

حداقل ۷۰۰ هزار نفر در كشور مبتلا به صرع هستند.

به گزارش نما، داریوش نسبی تهرانی مؤسس و مدیرعامل انجمن صرع ایران در نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی صرع در ایران اظهار داشت: صرع یک بیماری نیست بلکه طیفی از اختلالاتی بوده که در مغز رخ می‌دهد و سبب بروز حملات صرع می‌شود.

وی افزود: عوامل روانپزشکی، علوم رفتاری و عوامل محیطی از جمله موضوعاتی بوده که در بروز صرع نقش داشته و بسیاری از عوامل می‌تواند سبب تحریک آن شود.

مؤسس و مدیرعامل انجمن صرع ایران با بیان اینکه صرع انواع مختلفی دارد، گفت: آلودگی هوا اینکه مستقیماً سبب صرع و تشدید آن شود ثابت نشده ولی برخی از مطالعات نشان داده برخی از مبتلایان به صرع با مطالعه کتاب‌های ریاضی دچار حمله صرع می‌شوند.

نسبی تهرانی اضافه کرد: هر عامل زمینه‌ای می‌تواند فرد را مستعد حملات صرع کند و استرس به ویژه در بیمارانی که صرع دارند نقش زیادی دارد لذا کیفیت زندگی در کنترل و پیشگیری از صرع بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه‌های بهداشتی و نوع زندگی برای بیماران باید مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار نفر عضو پیوسته و رسمی انجمن صرع در ایران هستند در حالی که آمار مبتلایان بسیار بیشتر است و بخشی از این مسئله مربوط به مسائل فرهنگی بوده که خانواده‌ها بیماری فرزندشان را مخفی می‌کنند و تمایلی برای مطرح کردن آن ندارند. همچنین دفتر نمایندگی‌های ما در برخی از استان‌ها هنوز کامل نشده و بسیاری از بیماران نتوانسته‌اند با انجمن مرتبط شوند.

مؤسس و مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود حداقل 700 هزار نفر در کشور مبتلا به صرع باشند که جراحی درمان اصلی برای همه این افراد نیست بلکه درمان دارویی مدنظر بوده و تنها بیمارانی که صرع مقاوم دارند نیاز به عمل جراحی برای درمان آنها وجود دارد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط