جزئیات شیوه تامین مالی جدید استارتاپ ها

وزیر ارتباطات از مدل جدید تامین مالی كسب و كارهای نوپا خبر داد و گفت: تامین مالی جمعی در بورس صورت می گیرد.

به گزارش نما، جواد آذری جهرمی در دیدار با وزیر اقتصاد گفت: وزیر ارتباطات از مدل جدید تامین مالی کسب و کارهای نوپا خبر داد و گفت: تامین مالی جمعی در بورس صورت می گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح، افراد می توانند ایده های خود را در بورس عرضه کرده و منابع مالی پروژه را از طریق پول های خرد که عموما ده تا پنجاه میلیون تومان است و در آینده هم افزایش سرمایه صورت می گیرد.به گفته آذری جهرمی، این تامین مالی جمعی از سه طریق سرمایه گذاری اعانه ای یا نذر اشتغال، شراکت و دریافت سهم شرکت استارتاپ و سرمایه گذاری برای دریافت بخشی از کالاهای تولیدی شرکت استارتاپی در آینده صورت می گیرد.

وی افزود: ایران ظرفیت های بالایی در حوزه کسب و کارهای آی تی محور دارد و البته تامین مالی یکی از مشکلات آنها است که تلاش شده با طراحی چنین مدل هایی تامین سرمایه مورد نیاز آنها صورت گیرد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز در دنیا اقتصاد دیجیتال یکی از محورهای اقتصادی در نظر گرفته شده است که بر این اساس استراتژی اقتصاد دیجیتال کشور در حال طراحی است و گام های آخر را می گذراند.

وی تصریح کرد: بعد از تدوین نهایی، این استراتژی باید به تصویب هیات دولت برسد.

این عضو کابینه یازدهم افزود: طرح تکاپو از سوی وزارت کار نیز اجرایی شده است که به نظر می رسد بخشی از اشتغالزایی را پوشش دهد؛ البته سال گذشته نیز صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر نیز اجرایی شده و در بورس مصوب و ابلاغ شده است.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط