حمایت مجدد وزیر دفاع آمریكا از اغتشاش‌گران

وزیر دفاع آمریكا در اظهاراتی بار دیگر ضمن تكرار ادعاهای اثبات‌نشده از عاملان اغتشاش‌های اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت كرد.

به گزارش نما، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا در ادامه تلاش دولت این کشور برای موج‌سواری بر روی اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران، بار دیگر حمایت خود را از این ناآرامی‌ها اعلام کرد.

به نوشته بریت‌بارت، متیس گفت: «من فکر می‌کنم خیلی مهم است که ما برخیزیم و بگوییم که ما مردم ایران را درک می‌کنیم. مشکل ما، اگر مشکلی داشته باشیم، با مردم ایران نیست. مردم ایران هم از همین حکومت ایران خسته شده‌اند.»

وی این اظهارات را در حالی بیان کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید از هیچ تلاشی برای توهین به ملت ایران فروگذار نکرده است. ترامپ به فاصله کوتاهی بعد از ورود به کاخ سفید، مردم ایران را از ورود به آمریکا منع کرد. وی همچنین در یک سخنرانی حدود سه ماه پیش، از مردم ایران به عنوان «ملت تروریست» یاد کرد.

ترامپ، علی‌رغم این، بعد از ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران با صدور بیانیه‌های مکرر به حمایت از اغتشاش‌گران پرداخت. ترامپ در بیانیه‌ای که شب گذشته درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران منتشر کرد هم بار دیگر حمایت خود از اغتشاش‌گران از ایران را اعلام کرده و از «همه ملت‌ها» خواسته روال مشابهی پیش بگیرند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط