قوچان‌نژاد: خارجی‌ها به دنبال نفوذ و بر هم‌ زدن آرامش ایران هستند

ملی‌پوش ایرانی تیم هیرنوین گفت: در غرب نگاه منفی به ایران وجود دارد و خارجی‌ها با برهم زدن آرامش ایران می‌خواهند به منافع خود برسند.

به گزارش نما، به نقل از سایت لیواردن هلند، رضا قوچان‌نژاد سال 2017 میلادی را خوب تمام نکرد اما به دنبال بازیابی خود است. می‌خواهد فصل را به خوبی پایان رساند. 2018 سال خوبی برای رضا قوچان‌نژاد خواهد بود. سالی که در آن پدر خواهد شد و برای دومین‌بار حضور در جام جهانی 2018 را تجربه خواهد کرد.

ملی‌پوش ایرانی تیم هیرنوین در این رابطه گفت: طرح جدیدی را آغاز کرده‌ام و می‌خواهم فصل را به خوبی به پایان برسانم.

قوچان‌نژاد درباره تولد فرزندش هم گفت: 9 ماه از بارداری همسرم می‌گذرد. منتظریم و این یک لحظه هیجان‌انگیز است. آرامش داریم و یک فرزند پسر خواهیم داشت. خیلی افتخار می‌کنم.

مهاجم هیرنوین درباره از دست‌دادن جایگاهش در ترکیب اصلی این تیم و جام جهانی 2018 روسیه گفت: باید دوباره بازی کنم. می‌دانم که همه چیز خوب خواهد شد و اعتماد به نفس دارم. جام جهانی فوتبال یکی از چیزهای جالب دوران فوتبالم است. جایی که می‌توانید خودتان را نشان دهید و همانند یک قهرمان برای مردم کشورتان باشید. فوتبالیست‌ها در ایران همانند سلبریتی‌ها هستند. این فقط مربوط به من نیست و مردم ایران به طور فوق‌العاده‌ای مجذوب فوتبال هستند. ایران کشور پرافتخار و میهمان‌نوازی است، هر چند فکر می‌کنم هلند کشوری عالی است اما ایران، کشوری که از آن می‌آیم هم داری فرهنگ و تمدن عالی است. در غرب یک تصور اشتباهی از ایران وجود دارد.

رضا قوچان‌نژاد درباره اغتشاشات اخیر ایران هم اظهار داشت: فکر می‌کنم خارجی‌ها با برهم زدن آرامش ایران منافعی خواهند داشت. در این شرایط می‌خواهند نفوذ کنند و حکومت را از بین ببرند. من خیلی خوب همه چیز را نمی‌دانم و نمی‌خواهم به یک اردوگاه تعلق بگیرم. به اندازه کافی در ذهنم افکار مربوط به خانواده و فوتبالم قرار دارند.

مهاجم هیرنوین که در فصل گذشته اردویژه از سوی هواداران هیرنوین به عنوان بهترین بازیکن سال شناخته شده بود در فصل جاری چندان نمایش خوبی نداشت و یورخن استرپل (سرمربی) او را به نیمکت ذخیره‌ها فرستاد.

قوچان‌نژاد با اشاره به این مسئله خاطرنشان کرد: شخصا آسیب دیدم، زیرا پیش از این اثبات کرده بودم که توانایی‌های بیشتری دارم. من تجربه کاری زیادی با سرمربی هیرنوین دارم. اتفاقی که الان رخ داده است را خودم مرتکب شدم و هدیه‌ای از سوی کسی نیست. من با چیزهایی مبارزه کردم که نمی‌توانم به شما بگویم. باید خودم را رها می‌کردم که زمان زیادی نیز از من گرفت. من از فرصت تعطیلات نیم‌فصل و اردوی آماده‌سازی اسپانیا استفاده خوبی کردم تا افکارم را بازیابی کنم. هفته اخیر برای من بسیار خوب بود و با اعتماد به نفس تازه‌ای برای هفته آینده مهیا می‌شوم.

ملی‌پوش ایرانی باشگاه هیرنوین درباره اخبار جدایی‌اش و پیشنهادهای رسیده خاطرنشان کرد: پیشنهادهای زیادی از هلند و دیگر کشورها داشتم. می‌توانستم همان موقع از هیرنوین جدا شوم. باشگاه‌ها می‌دانند که فوتبال را فراموش نکردم. من در رادار هر تیمی هستم. یورخن استرپل (سرمربی) و گری هامسترا (مدیر فنی) هیرنوین از من پرسیدند که چه چیزی را می‌خواهم. به آنها گفتم که می‌خواهم روی فوتبالم در هیرنوین تمرکز کنم. اطمینان دارم که همه چیز خوب خواهد بود. نمایشی که فصل گذشته ارائه داده بودم دوباره می‌توانم نشان دهم. از تمام تیم‌هایی که مرا می‌خواستند قدردانی کردم. می‌خواستم که رقابتم با هنک ورمان در خط حمله هیرنوین را نوسازی کنم.

وی درباره پایان قراردادش با هیرنوین در تابستان سال جاری میلادی و احتمال تمدیدش گفت: زمانی که تابستان سال 2016 میلادی به هیرنوین آمدم خیلی واضح گفتم که می‌خواهم 2 سال اینجا بازی کنم و در جام جهانی 2018 روسیه باشم. من این برنامه را آغاز کردم و می‌خواهم به خوبی آن را به پایان رسانم. می‌توانستم در لیگ چین باشم. اگر می‌دانستید چقدر می توانستم در چین پول به دست آورم به من علاقه‌مند می‌شدید. بله من فوتبالیست پولی هستم. چه کسی نیست اما پول تعیین‌کننده همه چیز نیست. من بیش از هر چیز طرفدار این بودم که خودم را در هیرنوین نشان دهم. باشگاهی که فوتبال را به من آموزش داد. من در لیگ‌های کویت، قطر، بلژیک و انگلیس بازی کردم اما هرگز به اندازه اردویژه هلند نبود.

برای رضا قوچان‌نژاد تا پایان فصل زمان زیادی باقی‌مانده است. مهاجم هیرنوین گفت: اگر بتوانم در دومین جام جهانی هم بازی کنم می‌توانم بگویم که رویاهایم عملی شده است اما چه کسی می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد و کجا تمام می‌شود. همانند یک ورزشکار حرفه‌ای همواره به دنبال بهترین چیزها هستم. می‌خواهم فوتبالم را با سلامت و برای مدت طولانی‌تر ادامه دهم. اگر آماده چالش و رقابت نباشید باید از فوتبال دست بکشید. در این شرایط می دانم که چیزهای مهم‌تری از ورزش هم وجود دارند. خودم را به خوبی می‌شناسم. سعی می‌کنم آدم خوبی باشم. دوستان و خانواده می‌توانند روی من حساب کنند. آدم‌هایی که عاشق‌شان هستم و برای من همه چیز هستند. همه کار برای آنها خواهم کرد. سعی من بر این است نگاه روشنی به همه چیز در زندگی‌ام از جمله فوتبال داشته باشم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط