یوسف نژاد در گفتگو با نما:

موافقت با افزایش قیمت حامل های انرژی كشور را از اهدافش دور می كرد

عکس خبري -موافقت با افزايش قيمت حامل هاي انرژي کشور را از اهدافش دور مي کرد

سخنگویكمیسیون تلفیق بودجه گفت: اثرات سویی كه افزایش قیمت حامل های انرژی در دیگر قیمت ها دارد كشور را از اهداف آتی دور خواهد كرد.

علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با نما با اشاره به اینکه روند تصویب بودجه در دو مرحله انجام شد و بار اول توسط مجلس مورد تایید قرار نگرفت، گفت: فرآیند تصویب بودجه یک کار سخت و زمانبری است و راه های مختلفی را طی می کند تا در قالب لایحه به مجلس بیاید و بعد از آن در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال بهترین راه حل برای تخصیص بودجه برای مصارف مختلف است، اظهار داشت: مسلما راه حل های زیادی وجود دارد اما پیدا کردن بهترین راه حل نتیجه افکار و استفاده از نقطه نظرات مختلف است.
وی افزود: زمانی که در کمیسیون تلفیق بودجه بررسی شد متغیرهای مختلفی وجود داشت از جمله منافع عمومی، مصلحت جامعه و اینکه همواره این موضوع را مد نظر قرار دهیم که به اقشار کم درآمد و فقیر جامعه کمترین آسیب وارد شود.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول نمایندگان صحن بودجه را نپذیرفته و آن را رد کردند، اذعان داشت: در یک بررسی متوجه شدیم فراوانی نقطه نظرات مخالفان که به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام شده بود حول 5 محور از جمله اوراق مشارکت، بدهی های دولت، هدفمندی یارانه ها، کاهش حجم دولت و قیمت حامل های انرژی و ردیف های مرتبط با تامین اجتماعی که باید پرداخت میشد مد نظر بود.
یوسف نژاد تصریح کرد: تمامی این موارد مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شد و بسیاری از نقطه نظرات صحن مورد قبول قرار گرفت و به طور مثال پیشنهاد افزایش قیمت حامل های انرژی مورد قبول قرار نگرفت اما موردی مانند اوراق مشارکت قرار شد میزان انتشار بر اساس برنامه ششم توسعه باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه قیمت حامل های انرژی به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت، بیان داشت: این موضوع به صحن علنی مجلس داده شده است و کلیات طرح پذیرفته شده است و جزییات آن در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه دولت پیشنهاد 37 میلیارد تومان از محل حذف یارانه ها را داده بود، عنوان داشت: این عدد در کمیسیون تلفیق تغییر یافت و از 37 هزار میلیارد به 44 هزار میلیارد افزایش یافت تا تعداد خانوارها در این طرح بیشتر باشد و افراد بیشتری یارانه دریافت کنند.
یوسف نژاد گفت: ما پیشنهاد دولت مبنی بر قرار دادن بخشی از درآمد حامل های انرژی برای تولید و اشتغال را نپذیرفتیم به این دلیل که دولت می تواند از بنزین و دیگر محصولات درآمد کسب کند اما اثرات سویی که افزایش قیمت حامل های انرژی در دیگر قیمت ها دارد کشور را از اهداف آتی دور خواهد کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: درست است که طرح بودجه از سوی دولت مطرح می شود اما بنا به صلاحدید مجلس است که مواردی از آن تایید و مواردی دیگر رد می شود و به نظر می رسد دولت باید دقت بیشتری در ارایه لایحه بودجه انجام می داد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط