بهرام نیا در گفتگو با نما:

وزیر نفت شعار جوان‌گرایی سر می دهد ولی در عمل به پیر استخدامی روی آورده است

عکس خبري -وزير نفت شعار جوان‌گرايي سر مي دهد ولي در  عمل به پير استخدامي روي آورده است

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بكارگیری بازنشسته ها در سمت های مدیریتی وزارت نفت همخوانی با شعار جوانگرایی وزیر نفت ندارد.

حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر وزیر نفت مبنی بر لزوم استفاده از مدیران جوان، گفت: بی تردید جوانگرایی فارغ از شعار صرف و بدون تبعیض با توجه به شایستگی افراد منجر به توسعه، اشتغال زایی و بروز خلاقیت جوانان در امر تولید، اکتشاف و صادرات خواهد بود.
وی با اذعان به ضرورت نخبه پروری وجوانگرایی در کشور، عنوان نمود: میدان دادن به نیرو های جوان خلاق و ایجاد انگیزه برای آنان در واقع امیدوار نمودن جوانان به آینده کشور با توجه به بنیه علمی و ظرفیت نیروی انسانی کشور است تا بتوانیم با خروج از شرایط نامطلوب فعلی به سمت پویایی و رونق اقتصاد حرکت کنیم.
بهرام نیا با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور نیازمند ترکیب تجارب مدیران پا به سن گذاشته با خلاقیت و تحرک جوانان است، تصریح نمود: مدیران پا به سن گذشته گرچه تجارب و اندوخته ارزشمندی از مدیریت دارند ولی از خلاقیت و نیروی بالقوه و تحرک جوانی تهی گشته اند و برای توسعه وپویایی هر چه بیشتر صنعت نیازمند حضور نیروهای جوان در مسند امور محوله کشور هستند.
وی با انتقاد از بکارگیری نیروهای بازنشسته در سمت های مدیریتی وزارت نفت،خاطر نشان کرد: استفاده از افراد بازنشسته به بهانه استفاده از تجارب آنان در وزارتخانه ها مورد قبول نبوده وخلاف شعار جوانگرایی واشتغال زایی در کشوراست.
وی اظهار نمود: افراد بازنشسته باید صادقانه با کنار رفتن از مسند امور ضمن انتقال تجارب به جوانترها به استراحت در کنار خانواده یا ایجاد فرصت های شغلی در قالب ارائه طرح ومشاوره در بخش های خصوصی مبادرت نموده و میدان را برای اشتغال جوانها خالی کنند استفاده از نیروهای بازنشسته آنهم در شرایط بیکاری کنونی کشور سبب تضعیف روحیه جوانها شده وانگیزه کاری و زندگی را از آنها می گیرد.
وی با اشاره به نقش مدیران دلسوز ومتعهد و پاکدست در پیشرفت کارها، گفت: مدیریت کارآمد در هرمجموعه ای باید با توجه به شایسته سالاری، توانایی، استعداد، روحیه جهادی وانقلابی و پیگیری و پای کار بودن اشخاص تعریف شود و قائم بر اشخاص خاص نباشد ونسل به نسل منتقل شود.
وی خاطر نشان کرد: شکوفایی کشور بخصوص در عرصه اقتصاد مستلزم مدیریت های سالم است مدیران باید با عشق به توسعه وبهره وری هر چه بهتر در صنعت کار کنند چرا که مدیریت های بدون عشق و انگیزه برای توسعه ملی و خود اتکایی و تکیه بر توان داخل تاثیر منفی در نتیجه کار دارد.
وی با اشاره به فرصت های بیشمار اشتغال زایی در صنعت نفت،افزود: صنعت نفت کشور باید در راستای توسعه همه جانبه اقتصادی و ایجاد اشتغال پویاتر عمل نماید از همه ظرفیت های موجود جامعه چون نیروی انسانی و توان علمی کارآمد در این صنعت باید بهره برد چرا که موثر در راندمان وبازدهی وبهره وری است و در امر تولید و صادرات نفت استفاده از مشتقات آن وایجاد صنایع بالادست وپایین دستی وساخت تجهیزات و ابزار مورد نیاز این صنعت فرصت های اشتغال زایی فراوانی وجود دارد که باید با مدیریت های کارامد وجوان فعالتر شود.

۱۳۹۶/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط